FANDOM

Aleksandra Rajska
Aleksandra Rajska
Status Żyje
Zawód Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim
Rodzina Karol Rajski
(ojciec; nie żyje)
Jan Rajski
(dziadek; nie żyje)
Otto Rajski
(pradziadek; nie żyje)
Katarzyna Schwaiz
(prababacia; nie żyje)
Mark Schwaiz (kuzyn)
Debiut Dziedzictwo
Aktorka Renata Dancewicz

Aleksandra Rajska - wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, która pojawiła się w odcinku Dziedzictwo.

Opis postaci Edytuj

Rodzina Edytuj

Aleksandra Rajska uważała, że na jej rodzinie spoczywa klątwa, która miała źródła wiele lat przed jej narodzinami. Otóż, jej pradziadkowie, Otto Rajski i Katarzyna Schwaiz byli rodzeństwem, o czym nie mieli pojęcia. Para zakochała się w sobie, a owocem ich miłości był Jan Rajski. Dopiero po narodzinach syna, para dowiedziała się, że jest rodzeństwem. Po otrzymaniu tej informacji, Katarzyna porzuciła syna i wyjechała do Berlina, gdzie założyła nową rodzinę. Wychowaniem syna zajął się Otto, który po latach popełnił samobójstwo, gdyż wierzył, że nad rodziną zawisła klątwa.

W klątwę uwierzył też Jan Rajski. By wymazać klątwę wstąpił do tajnego Bractwa Magnifikatów. Bractwo miało eliminować grzeszników, którzy sprzeciwili się świętej wierze. Grzeszników miała wskazywać tajemna karta z formułą zaklęcia, którą otrzymał Jan Rajski. Pomimo starań Rajskiego, klątwa trwała nadal. Rajski został zamordowany w 1979 roku - nie wiadomo, czy stało za tym bractwo. Po jego śmierci, etui zawierające kartę z zaklęciem zostało włożone do jego trumny. Etui nie zostało odnalezione przez bractwo przez kolejne dekady, co wstrzymało również mordercze działania bractwa.

Klątwa rodziny Rajskich trwała nadal - Karol Rajski, syn Jana oraz ojciec Aleksandry w 2001 roku zaginął bez wieści. Mężczyzna został jednak uznany za zmarłego, o czym świadczy jego nazwisko na rodzinnym grobowcu. Nie wiadomo, czy za jego zaginięcie odpowiada bractwo.

2011 rok Edytuj

We wrześniu 2011 roku, rodzinny grobowiec Rajski zostaje okradziony przez kamieniarza Roberta Skórę, który wyjął z trumny Jana etui zawierające kartę z zaklęciem. Okazuje się, że kradzież zlecił mu profesor Bogusz, który przez lata poszukiwał zaginionej karty. Po otrzymaniu od Skóry etui, Bogusz zabija go. Profesor kontaktuje się z Grantem - wysłannikiem bractwa i przekazuje mu kartę z zaklęciem.

Tymczasem, Aleksandra Rajska, która jest wykładowcą na Uniwersytecie Łódzkim, spotyka na cmentarzu Marka Schwaiza, który jest jej dalekim kuzynem. Okazuje się, że Katarzyna, była również jego prababcią. Schwaiz przedstawia Rajskiej zawiłe losy jej rodziny, o których nie wiedziała.

Następnego dnia Grant odkrywa, że Bogusz przekazał mu fałszywą kartę z zaklęciem. Wściekły jedzie do profesora. Ten nie zamierza mu podawać szyfru do sejfu, w którym jest ukryta oryginalna karta. Wściekły Grant, podrzyna Boguszowi gardło. W tym samym czasie do Bogusza przyjeżdżają Rajska i Schwaiz i znajdują zwłoki profesora. Parze udaje się odczytać ukryty kod do sejfu i wydobywają z niego etui zawierające kartę. Nagle zaskakuje ich uzbrojony Grant. Para ucieka do pobliskiej fabryki.

W tym czasie do Bogusza przyjeżdżają Marek Bromski z Alexem. Policjanci odkryli, na miejscu morderstwa Skóry, tabletki na serce, które należały do profesora. Bromski słyszy strzały z pobliskiej fabryki i biegnie na miejsce. Grantowi udaje się wyrwać etui i bierze Rajską za żywą tarczę. Bromski postrzeliwuje go i ten puszcza kobietę. Ranny Grant podpala kartę i tym sposobem na zawsze powstrzymuje bractwo przed morderczymi działaniami. Po chwili na Granta rzuca się Alex i mężczyzna zostaje aresztowany.