FANDOM

Artiom
Artiom
Status Żyje
Zawód Gangster
Kraj pochodzenia Białoruś
Debiut Trzy sekundy
Aktor Eugeniusz Malinowski

Artiom (nazwisko nieznane) - białoruski gangster pojawiający się w odcinku Trzy sekundy.

Opis postaci Edytuj

Artiom (jego nazwisko nie pojawiło się w serialu) był gangsterem działającym w okolicach polsko-białoruskiego przejścia granicznego. W przeszłości był żołnierzem - stacjonował w Bośni oraz Czeczeni. W swej przestępczej karierze zajął się przemytem broni. Jednym z jego przemytników był Dariusz Sobisz. Obaj w trakcie przemytów poznali Natalię, pracownicę przydrożnego baru. Obaj się w niej zakochali, jednak to Dariusz zyskał względy kobiety i poślubił Natalię.

W późniejszym okresie Sobiszowie oraz Artiom przenieśli się do Łodzi. Artiom zaczął terroryzować sprzedawców na łódzkim bazarze Górniak i wyłudzać od nich haracz. Na tym samym bazarze pracowała Natalia, jako sprzedawczyni w barze. Artiom chcąc zyskać względy Natalii, kazał swym gangsterom zabić Marczaka, jednego ze sprzedawców z bazaru. Artiom chciał przekazać jej na własność stoisko Marczaka, ale tam odmówiła.

Sobiszowie chcieli uciec od Artioma do Portugalii. W tym celu Dariusz ukradł przemycaną przez siebie z Białorusi skrzynię z materiałami wybuchowymi, ukrytą w ziemniakach. Chciał z pomocą Pruskiego sprzedać ją na Bałkany. Artiom zaczął poszukiwać materiałów. Gdy spotkał Dariusza na bazarze, chciał dowiedzieć się, gdzie jest skrzynia, ale jednemu z jego ludzi puściły nerwy i uderzył Sobisza metalową rurą w głowę, zabijając go.

W celu wyjaśnienia zabójstwa, na Górniaku zatrudnia się Marek Bromski. Wkrótce w celu odnalezienia materiałów wybuchowych, Artiom zaczyna prześladować Natalię, jednak ta nie wie, gdzie ukrył je mąż. Wkrótce ludzie Artioma zabijają również Pruskiego, który miał pomóc sprzedać materiały wybuchowe na Bałkany.

Bromski informuje Natalię, że jest policjantem i wkrótce razem odnajdują magazyn, w którym Sobisz ukrył skrzynię. Niestety byli śledzeni przez Artioma i jego gang. Gangsterzy przykuwają Bromskiego i Natalię do rury i chcą wysadzić magazyn z nimi w środku. Artiom ustawia detonator na trzy minuty. Gdy gangsterzy wychodzą ze skrzynią z magazynu, zostają schwytani przez antyterrorystów. Alex i Ryszard Puchała odnajdują w magazynie detonator, a Lucyna Szmidt dezaktywuje go na trzy sekundy przed eksplozją.