FANDOM

Artur Gordon
Artur gordon
Status Żyje
Zawód Dyrektor marketingu
Debiut Zabójcze misie
Aktor Kamil Maćkowiak

Artur Gordon - przestępca, który pojawił się w odcinku Zabójcze misie.

Opis postaci Edytuj

Artur Gordon był dyrektorem marketingu w fabryce zabawek należącej do Ewy Malczewskiej. Kobieta odziedziczyła firmę, z siedzibą przy ulicy Targowej 6 w Łodzi, po śmierci swojego ojca. Malczewska nie chciała jednak prowadzić firmy. Ubezpieczyła fabrykę na ponad 5 milionów euro i razem z Arturem Gordonem rozpoczęła przygotowania do wyłudzenia pieniędzy.

Malczewska najpierw przeprowadziła redukcję etatów i zwolniła większość pracowników. Po redukcji, jeden ze zwolnionych, Janusz Malec zaczął wysyłać pogróżki Malczewskiej. Tym samym stał się idealnym kozłem ofiarnym, na którego można by zrzucić winę za zniszczenie fabryki. Tu do akcji wkracza Gordon. Ukończył on z wyróżnieniem chemię na Uniwersytecie Łódzkim. Przygotował bomby i ukrył je w misiach. Następnie osobiście podrzucił bomby do sklepów i zdetonował je.

Początkowo głównym podejrzanym stał się Wiktor Czubaj, oszust, który szantażował jednego z poszkodowanych sklepikarzy, jednak gdy doszło do drugiego wybuchu, był już w areszcie.

Gdy Marek Bromski wytropił Janusza Malca, również okazało się, że jest niewinny. Gdy Malczewska dowiedziała się, że nie może już zrzucić winy na Malca, postanowiła zrzucić ją na Artura Gordona. Obezwładniła go i związała w fabryce oraz umocowała do niego misia z bombą. Gordona ocalił Alex, który wyniósł bombę poza zakład. Po tym wydarzeniu, Gordon mówi Bromskiemu całą prawdę o Malczewskiej i ta zostaje aresztowana.

Miejsca eksplozji bomb Edytuj

1. Sklep Jarosława Dębca - ul. Piotrkowska 23
2. Sklep Edwarda Rabiańskiego - ul. Piotrkowska (numer domu nieznany)
3. Okolice fabryki zabawek - ul. Targowa 6