FANDOM

Boyko Kryński
Boyko
Status Żyje
Zawód Bezrobotny
Rodzina Julia Kryńska (matka)
Ojciec
Debiut Powstały z martwych
Aktor Piotr Borowski

Boyko Kryński (urodzony jako Bohdan Kryński) - morderca, który pojawił się w odcinku Powstały z martwych.

Opis postaci Edytuj

Boyko Kryński urodził się jako Bohdan Kryński. Jego ojciec był Romem. Gdy był nastolatkiem zaczął utożsamiać się z kulturą romską i gdy skończył 18 lat zmienił imię na Boyko, które było typowo romskie. Występował również w zespole Bachtały, który tworzył typowo romską muzykę. W zespole śpiewała też Teresa Markiewicz, w której z wzajemnością się zakochał. W późniejszych czasach zaczął popełniać przestępstwa, przez co został wyrzucony ze wspólnoty romskiej.

W 2013 roku dokonał napadu na Unity Bank. Napad się nie powiódł i Kryński został aresztowany przez Jana Mazura. Kryński został skazany na 12 lat więzienia, jednak udało mu się uciec z policyjnego konwoju. Uciekł do Argentyny, jednak w pościg ruszył za nim Mazur. Następnie, Kryński upozorował swoją śmierć. Rzekomo miał zginąć w strzelaninie, ale przekupiony lekarz sfałszował jego akt zgonu. Mazur nie uwierzył w jego śmierć i popadł w obsesję, przez którą odeszła od niego żona.

W 2014 roku Kryński wraca do Łodzi. Teresa Markiewicz, która była kasjerką w banku, zdefraudowała 2 miliony należące do klientów. Trafia do aresztu. Kryński postanawia ją wydostać. Kuchnia w areszcie sąsiaduje przez ścianę z piwnicami kościoła. Kryński postanawia przebić się przez ścianę. Okazuje się, że na tropie Kryńskiego jest Mazur, który przyłapuje go jak nocą wychodzi z kościoła. Kryński powala go na ziemię i jest zszokowany, że policjant odkrył jego tajemnicę. Gdy Mazur chce sięgnąć po broń, Kryński strzela do niego i zabija go. Na pamiątkę zabiera rewolwer należący do policjanta.

Kryński jest w stałym kontakcie telefonicznym z Markiewicz i przekazuje jej instrukcje. Nie wiadomo skąd kobieta posiadała telefon w areszcie. W dalszym planie Kryńskiego jest wywołanie fałszywego alarmu w banku, by odwrócić uwagę policji od aresztu. Montuje w banku pułapkę, która uruchomi alarm. W tym czasie policja znajduje w miejscu zabójstwa Mazura, odcisk palca Kryńskiego, co potwierdza, że ten żyje. W gazetach zostaje opublikowany jego portret pamięciowy. Recepcjonistka, rozpoznaje w nim jednego z gości hotelowych i zawiadamia policję. Przypadkiem tę rozmowę słyszy Kryński i w pośpiechu opuszcza pokój celowo pozostawiając w nim fałszywe poszlaki.

Gdy zostają znalezione poszlaki, policjanci jadą do banku, w którym Kryński uruchomił już fałszywy alarm. W tym czasie, przestępca pędzi do kościoła i wysadza w nim ścianę, by zrobić przejście do kuchni w areszcie. Lucyna Szmidt odkrywa, że narzeczona Kryńskiego przebywa w areszcie. Michał Orlicz, Ryszard Puchała i Alex jadą do aresztu. Znajdują w kuchni dziurę. W trakcie ucieczki, Markiewicz skręca nogę. Kryński każe jej uciekać na lotnisko i wsiąść w samolot do Buenos Aires, sam zostaje w piwnicach kościoła, by odwrócić uwagę policji od narzeczonej. Zaskakuje Orlicza i ogłusza go. Następnie zauważa Alexa i strzela w powietrze, licząc, że pies się spłoszy. Wystrzał zdradził jednak lokalizację Kryńskiego, Puchale, który zaskakuje mordercę od tyłu. Puchała uderza go w twarz i aresztuje. Przy Kryński, Puchała znajduje rewolwer należący do Mazura, który był jego przyjacielem. Aresztując Kryńskiego, Puchała pomścił przyjaciela.

Jeszcze tego samego dnia na lotnisku zostaje aresztowana Teresa Markiewicz.