FANDOM

Dalia Romanius
Dalia Romanius
Status Żyje
Zawód Prokurator
Rodzina Jurij Romanius (mąż; nie żyje)
Oleńka Romanius (córka)
Kraj pochodzenia Litwa
Debiut Nowy
Aktorka Aleksandra Popławska

Dalia Romanius - litewska prokurator, która pojawiła się w odcinku Nowy.

Opis postaci Edytuj

Dalia Romanius jest litewską prokurator. W swoim kraju poświęciła się ściganiu gangstera Olega Leonidasa - szefem największej grupy przestępczej działającej na terenie Wilna. Wcześniej, śledztwo przeciwko Leonidasowi prowadził prokurator Jurij Romanius, mąż Dalii, który w 2010 roku został zamordowany przez grupę Leonidasa.

W lutym 2013 roku, Romanius przyjeżdża do Łodzi, gdyż utrzymywała kontakt z dziennikarką śledczą Paulą Bielecką. Dziennikarka chce przekazać dowody na przestępstwa popełnione przez Leonidasa w Polsce. Dzień przed spotkaniem Leonidas i jego żołnierz Jurgis porywają syna Bieleckiej. Leonidas grozi, że zabije chłopca, jeśli Bielecka nie wystawi mu Romanius. Kobiety spotykają się w Hotelu Holiday Inn. Bielecka specjalnie zajmuje miejsce przy oknie by Jurgis mógł zastrzelić Romanius z karabinu snajperskiego. Gdy Jurgis był gotowy do strzału, Bielecka celowo wylała na prokurator wodę i ta odsuwa się od okna. Jurgis natychmiast informuje o wszystkim szefa.

Wściekły Leonidas dzwoni do Bieleckiej i ta w obawie o życie syna mówi, gdzie spotkają się ze świadkiem, gotowym zeznawać przeciwko Leonidasowi. Świadkiem okazuje się były dyrektor banku Royal Invest, w którym Leonidas przechowywał swoje pieniądze. Jadą do domu dyrektora i obezwładniają go. Po chwili zjawiają się tam Bielecka i Romanius. Cała trójka zostaje przywiązana do krzeseł.

W tym czasie na miejscu zjawiają się Michał Orlicz, Ryszard Puchała oraz Alex. Orlicz postrzeliwuje Jurgisa. Po chwili jednak Leonidas chwyta syna Bieleckiej i używa jako tarczy. W obawie o jego życie Orlicz wyrzuca broń, przez co gangster zaczyna do niego strzelać. Na ratunek przychodzi Alex, który podaje Orliczowi pistolet Puchały. Orlicz trafia w Leonidasa i aresztuje go.