FANDOM

Elżbieta Kaczmarek
Elżbieta Kaczmarek
Status Żyje
Zawód Właścicielka strzelnicy
Rodzina Olaf Kaczmarek
(mąż; nie żyje)
Debiut Gra pozorów
Aktorka Katarzyna Kwiatkowska

Elżbieta Kaczmarek - morderczyni, która pojawiła się w odcinku Gra pozorów.

Opis postaci Edytuj

Elżbieta Kaczmarek była właścicielką strzelnicy w Tuszynie. Miała męża Olafa. Pewnego dnia dowiedziała się od znajomego lekarza Adama Wasiaka, że zdradza go żona, a kochankiem żony jest Olaf. Od tamtej chwili Elżbieta zapragnęła zabić swojego męża. Tydzień później kobieta śledzi Olafa. Widzi jak pod jej nieobecność Olaf, spotyka się z Anną Wasiak. Po upojnej nocy kochankowie kłócą się ze sobą - Anna żąda od Olafa, aby odszedł od żony. Olaf tego nie chce. Oboje wybiegają przed dom, nieopodal którego znajduje się kanał burzowy. W czasie kłótni, Anna niechcący spycha Olafa do koryta kanału. Wszystkiemu nadal przygląda się Elżbieta. Gdy przerażona Anna dzwoni po męża po pomoc, Elżbieta podchodzi do rannego męża i uderza go latarką w głowę.

Gdy na miejscu zjawia się Wasiak, stwierdza zgon Olafa. Następnie Wasiakowie idą do domu Kaczmarków zatrzeć ślady obecności w nim Anny. Gdy rusza śledztwo, Michał Orlicz znajduje w śmietniku Kaczmarków opakowanie po jedzeniu. Za jedzenie zapłacono kartą kredytową Anny Wasiak. Orlicz szybko odkrywa, że z Olafem łączył ją romans. Podczas sekcji zwłok Leon Berger znajduje dowody, że Olafa zamordowano. Wtedy, Anna zaczyna oskarżać o mord swojego męża, natomiast on swoją żonę i uparcie twierdzi, że gdy przybył na miejsce Olaf już nie żył. Z braku dowodów Wasiakowie zostają zwolnienie do domu.

Elżbieta liczyła na to, iż śmierć Olafa zostanie wzięta za wypadek. Gdy dowiaduje się, że policja podejrzewa morderstwo, postanawia zabić Annę i jednocześnie upozorować samobójstwo. Jedzie do Anny, a ta wpuszcza ją do domu. Anna nalewa sobie i Elżbiecie wina. Gdy ta na chwilę wychodzi z pokoju, Kaczmarek dolewa do jej kieliszka środków nasennych, które Anna ma przepisane na depresję. Po napiciu się Anna zaczyna się źle czuć. Upada na podłogę, ale upadając zrywa Kaczmarek wisiorek z szyi. Przed opuszczenie domu Wasiaków, Kaczmarek zaciera ślady swojej obecności oraz pozostawia wydrukowany list pożegnalny w celu upozorowania samobójstwa. Gdy Kaczmarek wychodzi, Anna resztkami sił dzwoni po Michała Orlicza. Ten w porę wzywa do kobiety pogotowie oraz znajduje wisiorek należący do Elżbiety Kaczmarek.

Orlicz, Ryszard Puchała oraz Alex jadą do strzelnicy należącej do Kaczmarek. Gdy kobieta zauważa ich, przystawia sobie pistolet do głowy i grozi, że się zabije. Żąda by Orlicz i Puchała odłożyli broń. Obaj to robią, po czym, Kaczmarek zaczyna do nich celować. Wtedy rzuca się na nią Alex i powala ją na ziemię. Po chwili kobieta zostaje aresztowana. Podczas przesłuchania Kaczmarek powie, że od dawna chciała zabić męża, a jego upadek, którego była świadkiem uznała jako dar od Boga.