FANDOM

Ernest Trojan
Ernest Trojan
Status Żyje
Zawód Analityk giełdowy
Debiut Przekręt
Aktor Marcin Bosak

Ernest Trojan - przestępca i psychopata, który pojawił się w odcinku Przekręt.

Opis postaci Edytuj

Ernest Trojan był analitykiem giełdowym. Ma wspólnika - Szostaka. Trojan jest typem psychopaty, zdolnego to wszystkiego, by osiągnąć zamierzony cel. Z łatwością manipuluje też ludźmi. Trojan od dłuższego czasu planuje przekręt. Planuje wypuścić plotkę, że mały producent gier komputerowych, któremu grozi upadłość, kupuje porta społecznościowy i stację telewizyjną. Wówczas akcje tej firmy poszybują w górę. Trojan, najpierw zakupiłby akcje tej firmy za grosze, a po wypuszczeniu plotki sprzedał je nawet z milionowym zyskiem. Po wszystkim Trojan miałby wyjechać do kraju, z którym Polska nie ma umowy o ekstradycję. O planie wie wyłącznie Szostak.

Jednak, gdy spotyka się ze swoją ulubioną prostytutką, dowiaduje się, że ta wie o jego planie i również chce kupić akcje wspomnianej firmy. To znacznie uszczupliłoby zyski Trojana, a nawet w ślady za dziewczyną mogliby pójść inni inwestorzy. Analityk domyśla się od kogo dziewczyna wie o przekręcie. Szostak również spotyka się z tą prostytutką i wygadał się jej, gdy był pijany. Następnego dnia Trojan robi mu karczemną awanturę. Deklaruje, że poszuka sobie innego wspólnika, jeśli nie zabije prostytutki. Zmanipulowany Szostak otrzymuje od Trojana informację, gdzie ją spotka. Dziewczyna jest w spa. Szostak zakrada się tam i dusi ją, a następnie ucieka.

Zwłoki dziewczyny znajduje, Jakub Knapik, który się w niej podkochiwał. Szczęśliwie dla Trojana i Szostaka, to właśnie on staje się głównym podejrzanym o morderstwo.

W tym samym czasie, Trojan dowiaduje się, że jest kolejna chętna na kupno feralnych akcji. To Elwira Tarska - sutenerka, dla której pracowała zamordowana prostytutka. Trojan nie wie, że Tarska nagrywała klientów swoich prostytutek. Na nagraniu usłyszała o planach zamordowanej dziewczyny i postanowiła pójść w jej ślady. Trojan ponownie obarcza o przeciek informacji Szostaka. I wkręca go w popełnienie kolejnego morderstwa.

W trakcie śledztwa Michał Orlicz odkrywa, że prostytutka planowała dużą inwestycję na giełdzie. Zatrzymano Knapika podejrzanego o jej morderstwo. Ten nie przyznaje się, ale mówi Orliczowi, że zamordowana spotykała się z analitykiem giełdowym. Beata Fabicka dowiaduje się o kogo chodzi. Znajduje dane Trojana oraz Szostaka. Wkrótce na nagraniu z monitoringu ze spa, Fabicka zauważa Szostaka. Obu mężczyzn nie ma w biurze. Orlicz, Ryszard Puchała oraz Alex jadą do burdelu, w którym pracowała zamordowana prostytutka.

W tym samym czasie do burdelu przyjeżdżają Trojan z Szostakiem. Trojan zagaduje sutenerkę, a Szostak zakrada się do niej od tyłu i zarzuca jej pętlę na szyję i dusi ją. Trojan spokojnie się temu przygląda. Następnie obaj zaczepiają linę z pętlą na balustradzie schodów i wieszają na niej Tarską, w celu upozorowania samobójstwa. W tym czasie pod dom podjeżdżają policjanci. Trojan i Szostak wiedzą, że zostali przyłapani na gorącym uczynku. Spanikowani mężczyźni zaczynają uciekać. Szostak łapie Puchała. Trojanowi udaje się dobiec do ulicy, gdzie zostawił samochód. Wsiada do niego i próbuje uciekać. Przez otwarte okno od pasażera do samochodu wskakuje Alex i zaczyna gryźć Trojana w rękę. Ten nie jest w stanie prowadzić samochodu i zatrzymuje się, a po chwili zostaje aresztowany przez Orlicza.