FANDOM

Hubert Chowaniec
Hubert Chowaniec
Status Żyje
Zawód Właściciel restauracji
Rodzina Elżbieta Chowaniec
(żona; nie żyje)
Roman Chowaniec
(brat; nie żyje)
Grażyna Chowaniec (bratowa)
Debiut Morderstwo doskonałe
Aktor Piotr Machalica

Hubert Chowaniec - morderca, który pojawił się w odcinku Morderstwo doskonałe.

Opis postaci Edytuj

Hubert Chowaniec razem z bratem prowadził restaurację Cud Miód w Łodzi. W restauracji też pracowała jego żona Elżbieta oraz bratowa Grażyna. Żona Huberta zdradzała go z jego własnym bratem. Kobieta była kochanką Romana jeszcze zanim wyszła za mąż za Huberta. Ten domyślił się, że Elżbieta poślubiła go tylko dlatego, by być blisko jego brata. Wszystko to dobywało się za cichym przyzwoleniem jego bratowej.

Hubert miał już dość upokorzeń i postanowił zabić całą swoją rodzinę. Zaczął od brata. Roman w przeszłości miał zawał serca, co spowodowało konieczność wstawienia mu rozrusznika. Hubert postanowił uszkodzić jedną z restauracyjnych mikrofalówek. Zdjął z niej blokadę, co spowodowało, że urządzenie emitowało falę elektromagnetyczną, nawet gdy jego drzwiczki były otwarte. Gdy Roman podszedł do mikrofalówki, silne pole elektromagnetyczne uszkodziło jego rozrusznik, co przyczyniło się do jego śmierci.

Śmierć Romana zostaje wzięta za zwykły zawał i najprawdopodobniej tak by pozostało, gdyby nie fakt, że Leon Berger przeprowadził rutynową sekcję zwłok i zorientował się, że śmierć Chowańca nie była dziełem przypadku.

Kilka dni później, gdy Marek Bromski prowadzi już oficjalne śledztwo w sprawie śmierci Romana, Hubert morduje swoją żonę. Odurza ją środkami nasennymi i zaciąga do stojącego w garażu samochodu. Zamyka ją w środku i uruchamia silnik pojazdu. Następnie podłącza do rury wydechowej węża, a jego końcówkę wkłada do wnętrza auta i zamyka garaż. Pozoruje w ten sposób samobójstwo żony. By zapewnić sobie alibi jedzie do restauracji i po jakimś czasie wraca do domu z pracownikiem, gdzie niby znajdują martwą kobietę. Elżbieta zatruła się śmiertelnie tlenkiem węgla.

Bromskiego zastanawiał fakt, dlaczego nie odnaleziono żadnego opakowania od środków nasennych, gdyż statystyczny samobójca nie sprząta leków, gdy usiłuje się zabić. Gdy z Alexem przychodzą do restauracji, pies znajduje środki nasenne w kieszeni kurtki należącej do Huberta.

W tym samym czasie, Hubert usiłuje zabić bratową. Kobieta odziedziczyła po śmierci męza udziały w restauracji, ale Hubert chciał mieć ją na wyłączność. Ogłusza jbratową łopatą i grzebie żywcem na terenie swojego domu. Gdy przyjeżdża policja zdezorientowany usiłuje uciec, ale aresztuje go Lucyna Szmidt. W tym samym czasie Markowi udaje się odkopać Grażynę, na szczęście żywą. Kobieta trafia do szpitala, a Hubert do aresztu.

Ofiary Huberta Chowańca Edytuj

  1. Roman Chowaniec - brat - zabity przez awarie rozrusznika serca
  2. Elżbieta Chowaniec - żona - zatruta tlenkiem węgla