FANDOM

J. Witkowski
Witkowski
Status Żyje
Zawód Mechanik samochodowy
Rodzina Żona (nie żyje)
Debiut Bestia
Aktor Tadeusz Chudecki

J. Witkowski (pełne imię nieznane) - morderca, który pojawił się w odcinku Bestia.

Opis postaci Edytuj

J. Witkowski (jego pełne imię nie pojawiło się w serialu) był mechanikiem samochodowym. Razem z żoną mieszkał w okolicy Rudziej Góry w Łodzi. Cały majątek Witkowskich należał do żony mężczyzny. Latem 2013 roku, Witkowski pojechał do sanatorium, gdzie nawiązał romans z inną kobietą. Dowiedziała się o tym jego żona, która zdobyła zdjęcia i nagrania będące dowodem zdrady. Kobieta zażądała rozwodu. Witkowski wiedział, że w przypadku rozwodu zostanie praktycznie bezdomnym, gdyż sam nie posiadał żadnego majątku.

W listopadzie 2013 roku, Witkowski udusił swoją żonę i ukrył jej zwłoki w nieznanym miejscu. Zgłosił zaginięcie kobiety. Policja przeszukała dom zaginionej oraz pobliski staw, jednak nic nie znaleziono. Po przeszukaniu, Witkowski wrzucił zwłoki swojej żony do stawu. Jego plan zakładał, że nawet jeśli zwłoki żony zostaną odnalezione, to będą w takim stanie rozkładu, że nie będą na nich widoczne ślady duszenia i jej śmierć zostanie uznana za wypadek. Na nieszczęście Witkowskiego, kilka dni później staw zarybiono, a w lutym 2014 roku, gdy stopniał lód, nad staw zaczęli przychodzić wędkarze.

Witkowski, w obawie przed znalezieniem zwłok zony, wymyślił, że przegoni ludzi z nad stawu, gdy pomyślą, że w okolicy grasuje wilk. Zakupił od dozorcy w Muzeum Przyrodniczym czaszkę wilka szarego i zamocował ją na sekatorze. W okolicach stawu zaczął puszczać nagrania z wilczym skowytem. W końcu zamordował jednego z wędkarzy zaciskając mu wilcze szczęki na szyi. Zęby rozharatały wędkarzowi tętnicę szyjną.

Po morderstwie rusza śledztwo i faktycznie początkowo, policja podejrzewa, że w okolicy pojawił się wilk. Witkowski wprost wmawia ludziom, że widział zwierzę na własne oczy. Podczas sekcji zwłok wędkarza, Leon Berger odkrywa, że na jego szyi nie ma śladów śliny, to kieruje policjantów, ku podejrzeniu, że wędkarz został zamordowany. W tym samym czasie, Witkowski atakuje kolejnego wędkarza, jednak szczęśliwie udaje mu się przeżyć. Co więcej, wędkarz zeznaje, że Witkowski ostrzegał go przed grasującą w okolicy bestią.

Michał Orlicz podejrzewa, że pojawienie się bestii, ma związek z zaginięciem żony Witkowskiego przed 4 miesiącami. Orlicz organizuje prowokację. Przebiera Alexa za wilka szarego i nocą zostawia go w lesie w okolicy stawu. Tej samej nocy Witkowski idzie do lasu, włączyć magnetofon z nagraniem wilczego skowytu. Gdy zauważa Alexa, początkowo nie może uwierzyć w to co widzie - przecież historię z bestią wymyśli on sam. Przerażony ucieka przez las i dobiega do samochodu, w którym siedzi Ryszard Puchała. Błaga go, żeby wyjechał z lasu. Puchała jednak, znajduje w jego torbie magnetofon. Po chwili Orlicz z Puchałą aresztują mężczyznę.

Na przesłuchaniu Witkowski opowiada ze szczegółami dlaczego udusił żonę i dlaczego wymyślił bestię.

Ofiary Witkowskiego Edytuj

  1. Żona - została uduszona
  2. Wędkarz - Witkowski rozerwał mu tętnicę wilczymi szczękami