FANDOM

Jacek Budzyński
Jacek Budzyński
Status Żyje
Zawód Bezrobotny
Debiut Niebezpieczny pościg
Aktor Mariusz Ostrowski

Jacek Budzyński - morderca, który pojawił się w odcinku Niebezpieczny pościg.

Opis postaci Edytuj

Młodość Edytuj

Jacek Budzyński był sąsiadem i przyjacielem Marka Bromskiego. Obaj mieszkali w tej samej klatce schodowej. Ich drogi rozeszły się, gdy Budzyński trafił do poprawczaka za rozbój. Kilka lat później, gdy Budzyński dokonuje napadu spotyka Bromskiego, będącego już policjantem. W trakcie aresztowania Budzyński usiłował strzelić do policjantów, wtedy został postrzelony przez Bromskiego w kolano. Rana okazał się na tyle poważna, że Budzyński będzie kulał przez resztę życia.

Gdy trafia do więzienia, zaprzyjaźnia się z kolegą z celi - Markiem Ratajczakiem. Po zakończeniu odbywania kary, Budzyński zamieszkuje u Ratajczaka i jego matki.

Czasy obecne Edytuj

25 sierpnia 2012 roku, Budzyński i Ratajczak wyruszają dokonać napadu na konwojentów transportujących pieniądze. Zamaskowani i uzbrojeni ukrywają się w budynku, do którego po chwili wchodzą konwojenci. Celują do nich i każą im rzucić broń i oddać pieniądze. Jeden z konwojentów wyciąga broń i strzela do Ratajczaka, który ginie na miejscu. Bohaterski konwojent zostaje jednak zastrzelony przez Budzyńskiego, który ucieka z łupem.

Rozpoczyna się obława na Budzyńskiego, który po napadzie przychodzi do mieszkania swojej dziewczyny - Danki. Tam zostawia zrabowane pieniądze. Po chwili do kamienicy przyjeżdża Bromski w towarzystwie antyterrorystów. Otoczony Budzyński bierze zakładniczkę i opuszcza kamienicę. Przed budynkiem Budzyński porywa kierowcę i razem odjeżdżają w nieznane. Przygląda się temu bezradny Bromski. Budzyński po chwili zostawia samochód i jego kierowcę i kradnie inny pojazd. Umawia się z Danką w starej fabryce Henryka Grohmana i tam na nią czeka. W tym czasie Bromski i Lucyna zatrzymują kobietę, która wyjawia gdzie ukrywa się Budzyński.

Gdy Bromski z Alexem docierają na miejsce, zauważa to Budzyński, który ponownie bierze zakładniczkę. Żąda, by do budynku wszedł nieuzbrojony Bromski. Gdy Bromski wchodzi na górę, rozmawia z dawnym przyjacielem o tym jak go postrzelił. Po chwili Budzyński strzela do Bromskiego i rani go ramię. Wtedy do akcji wkraczają antyterroryści. W całym zamieszaniu Alex podaje Bromskiemu pistolet i ten strzela do Budzyńskiego raniąc go. Budzyński trafia do szpitala, a Bromski z Alexem wracają do domu, gdzie rannym policjantem zajmie się Aleksandra Lipiec.