FANDOM

Jakub Sztajner
Jakub Sztajner
Status Żyje
Zawód Sutener
Debiut Przegrany
Aktorka Mariusz Drężek

Jakub Sztajner - przestępca i sutener, który pojawił się w odcinku Przegrany.

Opis postaci Edytuj

Jakub Sztajner był sutenerem posiadającym własny burdel. Pracował dla niego Rafał Żwirski, który wykonywał dla niego brudną robotę. Sztajner zatrudnił również Kamila Garstkę, chłopaka który po śmierci babci zaczął ćpać. Ponieważ, Garstka nie miał pieniędzy na narkotyki, Sztajner zatrudnił go jako narkotykowego kuriera. Sztajner potrzebował narkotyków, by rozprowadzać je wśród klientów swojego burdelu. Garstka przekazywał pieniądze handlarzom narkotyków, odbierał towar i dostarczał Sztajnerowi.

Wkrótce, Garstka poznał Alinę Lenczyk, w której się zakochał. Dzięki dziewczynie, młodzieniec przestał zażywać narkotyki. Dostał od Sztajnera propozycję kierowania jednym z jego burdeli, ale odmówił. Dla pieniędzy, zdecydował się jednak jeszcze raz wymienić gotówkę na narkotyki dla Sztajnera. Został jednak oszukany i sprzedano mu lewą heroinę. Garstka musiał zwrócić sutenerowi 200 tysięcy złotych. Ponieważ nie miał takiej sumy, postanowił napaść na filię Almost Banku.

Sztajner dowiedziawszy się o napadzie, domyśla się, że to robota jego dłużnika i wysyła Żwirskiego po pieniądze. Okazuje się jednak, że wszystkie pieniądze zniszczyła farba znakująca. Ostatecznie, Żwirski porywa Alinę i mówi, że wypuści ją dopiero jak Garstka odda pieniądze. W rzeczywistości sutener ma inny plan, oczarowany urodą Aliny, decyduje się zrobić z niej jedną z jego prostytutek. Gdy Sztajner zaczyna obmacywać dziewczynę, ta drapie go w twarz, pozostawiając widoczny ślad. Sutener, każe Żwirskiemu na szprycować dziewczynę narkotykami co ten czyni.

Tymczasem, powstaje portret pamięciowy sprawcy napadu na Almost Bank. Garstkę rozpoznają narkomani, z którymi kiedyś się zadawał. Wieczorem Sztajner kontaktuje się z Garstką i zleca udział w transakcji narkotykowej. Ma wymienić pieniądze na heroinę. Nie wie, że Sztajner zlecił Żwirskiemu zabicie jego oraz Luki - mężczyzny od którego ma odebrać narkotyki. Jednak w trakcie transakcji to Żwirski zostaje zastrzelony przez Lukę i kradnie narkotyki oraz pieniądze.

Gdy zostają znalezione zwłoki Żwirskiego, Michał Orlicz łączy jego śmierć z napadem na bank, gdyż miał on na palcach farbę znakującą banknoty, których dotknął, gdy porwał Alinę. Orlicz informuje Sztajnera o śmierci Żwirskiego. Wtedy do sutenera dzwoni Gartska i okłamuje go, że ma i pieniądze i narkotyki i wymieni je na Alinę. Gartska chowa się do bagażnika Audi należącego do Sztajnera. W ten sposób dojeżdżają do fabryki, w której jest przetrzymywana Alina. Gdy przestępca wychodzi z dziewczyną, rzuca się na niego Garstka. Sztajner postrzeliwuje Garstkę. Po chwili, do fabryki przybywają również Orlicz, Ryszard Puchała oraz Alex. Sztajner zostaje schwytany przez Orlicza po szamotaninie na schodach.