FANDOM

Jurgis
Jurgis
Status Żyje
Zawód Gangster
Kraj pochodzenia Litwa
Debiut Nowy
Aktor Torgom Grigoryan

Jurgis (nazwisko nieznane) - litewski morderca, żołnierz gangstera Olega Leonidasa, pojawiający się w odcinku Nowy.

Opis postaci Edytuj

Jurgis (jego nazwisko nie pojawiło się w serialu), był żołnierzem Olega Leonidasa, szefa największej grupy przestępczej działającej na terenie Wilna, a być może i na terenie całej Litwy. Jurgis i Leonidas przyjechali do Łodzi, gdy gangster dowiedział się, że dziennikarka śledcza Paula Bielecka, utrzymuje kontakt z litewską prokurator Dalią Romanius, w celu przekazania jej dowodów na przestępstwa popełnione przez Leonidasa w Polsce. Leonidas nienawidzi Romanius, której w 2010 roku jego grupa zamordowała męża, który również był prokuratorem.

13 lutego 2013 roku, Leonidas i Jurgis porywają Bieleckiej syna, a sam Jurgis morduje sąsiada, który był świadkiem przestępstwa. Leonidas grozi, że zabije chłopca, jeśli Bielecka nie wystawi mu Romanius. Kobiety spotykają się w Hotelu Holiday Inn. Bielecka specjalnie zajmuje miejsce przy oknie by Jurgis mógł zastrzelić Romanius z karabinu snajperskiego. Gdy Jurgis był gotowy do strzału, Bielecka celowo wylała na prokurator wodę i ta odsuwa się od okna. Jurgis natychmiast informuje o wszystkim szefa.

Wściekły Leonidas dzwoni do Bieleckiej i ta w obawie o życie syna mówi, gdzie spotkają się ze świadkiem, gotowym zeznawać przeciwko Leonidasowi. Świadkiem okazuje się były dyrektor banku Royal Invest, w którym Leonidas przechowywał swoje pieniądze. Jadą do domu dyrektora i obezwładniają go. Po chwili zjawiają się tam Bielecka i Romanius. Cała trójka zostaje przywiązana do krzeseł.

W tym czasie na miejscu zjawiają się Michał Orlicz, Ryszard Puchała oraz Alex. Orlicz postrzeliwuje Jurgisa. Po chwili jednak Leonidas chwyta syna Bieleckiej i używa jako tarczy. W obawie o jego życie Orlicz wyrzuca broń, przez co gangster zaczyna do niego strzelać. Na ratunek przychodzi Alex, który podaje Orliczowi pistolet Puchały. Orlicz trafia w Leonidasa i aresztuje jego oraz Jurgisa.