FANDOM

Justyna Wójcik
Justyna Wójcik
Status Żyje
Zawód Studentka IV roku weterynarii
Debiut Śmiertelna dawka
Aktorka Marta Nieradkiewicz

Justyna Wójcik - przestępczyni, która pojawiła się w odcinku.

Opis postaci Edytuj

Justyna Wójcik była studentką IV roku weterynarii na Uniwersytecie Łódzkim. Jej wykładowcą był Adam Banach. Dziewczyna zakochała się w profesorze. Wkrótce parę połączył romans. Dowiedziała się o nim żona Banacha, która była wykładowcą na tym samym wydziale. Profesor postanowił zakończyć romans.

Jednak Wójcik nadal go nachodziła i namawiała do rozwodu z żoną, na co ten się nie zgadzał. Dziewczyna spotkała się ostatni raz z Banachem w wieczór jego śmierci, kilka chwil po tym jak, przywiózł psa od Andrzeja Sawika. Wójcik zastała go w laboratorium i usiadła mu na kolanach, wtedy weszła jego żona. Kochanka opuściła pomieszczenie, a Banach po kłótni z żoną udał się do klubu jazzowego. Nie wiedział, że podążały za nim kochanka oraz żona.

Gdy Banach stoi w tłumie przy wejściu do klubu, Sawik wstrzykuje mu pochodną amfetaminy i spokojnie odchodzi. Po chwili, Banach umiera na rękach żony, co obserwuje Wójcik. Zgon Banacha zostaje uznany za zawał serca. Jednak, nazajutrz na komendzie policji zjawia się Wójcik, która podejrzewa, że kochanek został zamordowany i sądzi, że zabiła go żona. Marek Bromski zleca sekcję zmarłego. Leon Berger odkrywa, co mu wstrzyknięto i Bromski oficjalnie rozpoczyna śledztwo w sprawie zabójstwa.

Gdy w toku śledztwa wychodzi na jaw związek Wójcik i Banacha, policjanci jadą do jej pokoju, który wynajmuje od starszej kobiety. Znajdują tam zdjęcia dziewczyny z dolepionymi twarzami Banacha oraz zdjęcia jego żony z wydrapanymi oczami. W pokoju jest też suknia ślubna. Starsza kobieta twierdzi, że wie od Wójcik, że Banach dawno się rozwiódł z zoną, która mu groziła, a za tydzień miał brać ślub ze studentką. Wszystko jest kłamstwem. Wychodzi na jaw, że Justyna Wójcik jest chora psychicznie.

Tymczasem, Wójcik pojawia się w gabinecie żony Banacha. Terroryzuje kobietę nożem i każe jej mówić słowa: Justyna Banach - żona Profesora Banacha. Jedyna kobieta, którą kochał. Następnie żąda, by Banach zdjęła swoją obrączkę. Kobieta celowo upuszcza ją na podłogę, i wybiega na korytarz, gdzie spotyka Bromskiego. Gdy ten wchodzi do gabinetu znajduje zapłakaną Wójcik, która usiłuje włożyć na swój palec obrączkę, która nie wchodzi bo jest zbyt mała. Dziewczyna zostaje aresztowana.

W toku śledztwa ustalono, że to nie ona zabiła Banacha, jednak faktem jest, że gdyby nie jej interwencja na komendzie policji, prawda o śmierci profesora nie wyszłaby na jaw, a prawdziwy morderca pozostałby bezkarny.