FANDOM

Kamil Adach
Kamil Adach
Status Żyje
Zawód Preparator zwierząt
Rodzina Żona
Debiut Śmierć w muzeum
Aktor Michał Rolnicki

Kamil Adach - morderca, który pojawił się w odcinku Śmierć w muzeum.

Opis postaci Edytuj

Kamil Adach z zawodu był preparatorem zwierząt. Pracował dla Muzeum Przyrodniczego w Łodzi. Kilka lat temu (w bliżej nieokreślonym okresie), Adach razem ze swoimi wspólnikami - Tadeuszem Dygasem oraz Maciejem Stromski dokonali napadu na jubilera. Skradli brylanty. Adach ukrył je bez wiedzy wspólników w muzeum, a dokładniej rozciął skórę spreparowanego niedźwiedzia i włożył je tam w woreczku. Rozcięte miejsce zakamuflował sierścią zwierzęcia. Niedługo później cała trójka wpadła i została skazana na pobyt w więzieniu, pomimo iż łupu z napadu nie odnaleziono.

Gdy latem 2014 roku cała trójka wychodzi na wolność, Dygas i Stromski domagają się swojej części łupu. Obaj niewiedzą, że Adach nie zamierza się nim dzielić. Rabuś chce samemu odebrać łup z kryjówki i ucie z nim. Gdy zjawia się w miejscu, gdzie stoi niedźwiedź, na poszukiwaniu woreczka przyłapuje go fotografka, która ma wykonać fotografie do katalogu. Spłoszony Adach wychodzi, jednak zaintrygowana kobieta, dotyka eksponatu i znajduje ukryty woreczek z brylantami i kradnie 4 sztuki dla siebie.

Okazuje się, że przez cały czas Adach był obserwowany przez wspólników, którzy domyślili się, że łup jest ukryty w muzeum. Wkrótce w muzeum zjawia się Dygas. Gdy opuszcza budynek zostaje zauważony przez Adacha, który z zaskoczenia dźga go nożem w serce. Dygas umiera.

Kilka dni później, wieczorem do muzeum usiłuje wejść Stromski. Nie wychodzi mu to i zostaje zauważony przez Adacha. Dochodzi do szamotaniny, w wyniku której Adach zabija drugiego wspólnika. Następnie wchodzi do muzeum i wiąże fotografkę oraz strażnika. Wkrótce na miejscu zjawia się Michał Orlicz w towarzystwie Niny Kruk oraz Alexa. Policjanci rozwiązują fotografkę. Gdy Adach usiłuje wyjąć woreczek z brylantami, rzuca się na niego Alex i powala go na ziemię. Po chwili mężczyzna zostaje aresztowany.

Ofiary Kamila Adacha Edytuj

  1. Tadeusz Dygas
  2. Maciej Stromski