FANDOM

Leon Berger
Leon Berger (2)
Status Żyje
Zawód Patolog
Debiut Pozdrowienia z Łodzi
Aktor Janusz Chabior

O postaci Edytuj

Leon Berger - patolog policyjny. Mężczyzna po pięćdziesiątce. Mieszka w prosektorium, gdzie również sypia i je, co budzi wśród innych zdziwienie, a nawet obrzydzenie.

Charakter Edytuj

Leona cechuje głównie czarny humor, którego nigdy mu nie brakuje. Patolog wyróżnia się też niemałą inteligencją i perfekcjonizmem, który nieraz pomaga mu w wykonywaniu zawodu.

Wygląd Edytuj

Leon jest wysoki i szczupły. Ma zielone oczy i odstające uszy. Pełne usta, blada skóra i brak włosów nadają postaci tajemniczego wyglądu. Patolog najczęściej nosi koszule i marynarki, krawaty, czarne eleganckie spodnie i nieco ekstrawaganckie skarpetki, podkreślające jego poczucie humoru.

Praca patologa Edytuj

Głównym zadaniem Leona jest przeprowadzanie sekcji zwłok, na podstawie których stwierdza przyczynę zgonu. Lubi i perfekcyjnie wykonuje swoją pracę, to właśnie dzięki niemu śledztwa toczą się płynnie.

Przeszłe plany Edytuj

W przeszłości chciał zostać księdzem, jednak wycofał się z tego pomysłu ze względu na celibat.

Relacje Edytuj

Marek Bromski- zmarły przyjaciel Leona. Marek często żartował na temat pracy patologa.

Michał Orlicz- dzięki temu, że Orlicz zahaczył o studia medyczne, często rozumuje wspólnie z patologiem. Lubią się przekomarzać. Znał ojca Michała.

Alex- między Alexem a Leonem jest raczej luźna relacja. Patolog często zwraca się do psa na miejscu zdarzenia.

Irena- Leon dzwoni do niej w jednym z odcinków, aby złożyć życzenia urodzinowe.