FANDOM

Martyna Pawlak
Martyna Pawlak
Status Żyje
Zawód Nauczycielka języka polskiego
Debiut Zakazany owoc
Aktorka Magdalena Popławska

Martyna Pawlak - nauczycielka, która pojawia się w odcinku Zakazany owoc.

Opis postaci Edytuj

Martyna Pawlak była nauczycielką języka polskiego. Prowadziła również zajęcia fotograficzne dla uczniów. Kobietę łączył romans z Miłoszem Gralakiem - jednym z uczniów. O romansie dowiaduje się Bartłomiej Werner - kolega z klasy Gralaka. Fotografuje całującą się parę, a następnie szantażuje zdjęciami nauczycielkę. Żąda by uprawiała z nim seks, w przeciwnym razie zamieści fotografie w internecie i zniszczy życie jej oraz Gralakowie. Pawlak chce przekupić go pieniędzmi, jednak on ich nie przyjmuje i nie oddaje negatywu z feralnymi zdjęciami. Po tym spotkaniu Werner zostaje zamordowany - zostaje mu zadany cios nożem w płuco.

Gdy następnego dnia morderstwo Wernera wychodzi na jaw, nauczycielka chce przerwać romans z uczniem, a po chwili oboje zaczynają siebie podejrzewać. Gralak postanawia poszukać negatywu. W tym celu idzie do mieszkania Wernera. Otwiera mu jego matka i wpuszcza go do środka, jednak nie udaje mu się znaleźć negatywu. Matka Wernera informuje o wizycie Gralaka Michała Orlicza, który zjawia się w mieszkaniu z Alexem. Orlicz przypadkiem znajduje w akwarium ukryty negatyw.

Po wywołaniu zdjęć Orlicz zaczyna obserwować kochanków i podsłuchuje, że chcą oni zapewnić sobie alibi. Podczas przesłuchania oboje przyznają się do romansu. Gralak sądzi, że to Pawlak zabiła Wernera i decyduje się ją bronić - przyznaje się do zamordowania szantażysty. Pawlak w to wierzy i sądzi, że to ona zniszczyła kochankowi życie i chce popełnić samobójstwo. W czasie szczegółowego przesłuchania okazuje się, że Gralak jest niewinny. Gdy Orlicz orientuje się, że Pawlak zniknęła zaczyna jej szukać i zauważa ją na dachu pobliskiego wieżowca. Chce z niego skoczyć. Orlicz przekonuje ją by tego nie robiła. Nagle obsuwa jej się noga i spada. Trzyma się jednak gzymsu i po chwili Orlicz wciąga ją na górę.

Wieczorem Leon Berger znajduje dowód świadczący, że morderca Wernera nie ma jednego palca. Okazuje się, że nauczyciel w-f w szkole, w której pracuje Pawlak nie ma jednego palca. Nauczyciel również zalecał się do Pawlak, jednak dowiedział się, że kobieta ma romans z jednym z uczniów. Uznał, że tym uczniem jest Werner i zabił konkurenta. Nie wiedział, że zabił nie tego ucznia co powinien. Orlicz wysyła Gralaka, by porozmawiał z nauczycielem. Gralak mówi mu, że to on ma romans z Pawlak. Gdy chłopak odwraca się, nauczyciel chwyta sztycę i chce uderzyć nią Gralaka w głowę. Wtedy rzuca się na niego Alex i powala go na ziemię, a Orlicz aresztuje mordercę.

Po wszystkim Martyna Pawlak kontynuuje swój związek z Miłoszem Gralakiem.Postacie