FANDOM

Mirosław Klepacz
Mirosław Klepacz
Status Żyje
Zawód Bezrobotny
Rodzina Marek Gradoń
(ojciec; nie żyje)
Tomasz Gruber (brat)
Piotr Sawicki (brat)
Debiut Więzy krwi
Aktor Wiktor Loga-Skarczewski

Mirosław Klepacz (urodzony jako Mirosław Gradoń) - morderca, który pojawia się w odcinku Więzy krwi.

Opis postaci Edytuj

Dzieciństwo i młodość Edytuj

Mirosław Klepacz urodził się jako Mirosław Gradoń. Miał dwóch braci - Tomasza i Piotra. Wychowywał ich samotnie ojciec. Matka chłopców zmarła podczas narodzin Piotra. W 1992 roku, Marek Gradoń został oskarżony o zabójstwo swojego wspólnika. Mężczyzna nie przyznawał się do winy. Oskarżycielem w jego procesie był prokurator Ludwik Mróz, który w swej karierze wygrał większość spraw. Sąd uznał Gradonia za winnego popełnienia morderstwa i skazał go na 15 lat więzienia. Niedługo później, mężczyzna popełnił w celi samobójstwo. Po jego śmierci zostaje ujęty prawdziwy morderca wspólnika i dopiero wtedy wychodzi na jaw, że Gradoń był niewinny. Zostaje przeprowadzone śledztwo wewnętrzne przeciwko prokuratorowi Mrozowi, jednak zostaje szybko umorzone.

Po aresztowaniu ojca, bracia trafiają do domu dziecka. Później chłopcy trafili do rodzin zastępczych - każdy do innej. Z czasem, każdy z chłopców przyjął nazwisko rodziny zastępczej do której trafił. Mirosław Gradoń przyjął nazwisko Klepacz. Tomasz i Piotr zdobyli wykształcenie. Natomiast Mirosław dokonał rozboju z włamaniem za co odsiedział pięć lat w więzieniu. Gdy Klepacz wychodzi z więzienia bracia spotykają się i przygotowują plan zabójstwa prokuratora, który zniszczył im życie.

Czasy obecne Edytuj

Plan zabójstwa przygotował Tomasz Gruber, który został wydawcą książek. Wydawał on również książki Katarzyny Mróz, córki prokuratora. Z czasem nawiązał on z kobietą romans. Kobieta nienawidzi ojca, gdyż ten porzucił rodzinę, gdy Katarzyna była dzieckiem. W najnowszej powieści, Katarzyna oczernia swojego ojca. W powieści tej główna bohaterka zabija swojego ojca, strzelając do niego oraz pozorując wypadek. Gruber decyduję, że prokurator zginie podobnie.

Mróz przyjeżdża do ośrodka wypoczynkowego pod Łodzią, podobnie jak bracia. Nikt nie podejrzewa, że są braćmi, gdyż mają inne nazwiska. Bracia spotykają się na partii golfa. Piotr i Mirosław wychodzą, natomiast Tomasz zostaje by potwierdzić ich alibi. Mirosław na strzelnicy podchodzi do byłego prokuratora i strzela mu ze śrutówki w głowę, masakrując mu twarz. Piotr w tym czasie stoi na czatach. Gdy na miejsce przyjeżdża do ośrodka, w pierwszej chwili podejrzewa wypadek z bronią. Zmienia podejrzenia, gdy okazuje się, że córka ofiary pokłóciła się z nim na krótko przed jego śmiercią, kobieta miała ojca w głębokiej pogardzie oraz mężczyzna zginął jak postać z jej książki.

Kobieta stwierdza, że ma alibi, gdy zginął ojciec przebywała z Tomaszem Gruberem. Ona sama zaczyna podejrzewać jego o zabójstwo, gdyż on jako wydawca, jedyny poza nią wiedział jak ginie bohater książki. Spanikowany chce wyjechać z ośrodka. Powstrzymują go jednak bracia. By mieć pewność, że żaden z braci się nie złamie decydują się spisać oświadczenie o treści: Zeznaję, że między mną, a Ludwikiem Mrozem doszło do kłótni. Wzburzony mężczyzna groził mi strzelbą, gdy w obronie własnej próbowałem mu ją wyrwać - wystrzeliła. Każdy z braci zabiera notatkę innego, w ten sposób gdy jeden z nich zostanie aresztowany przez policję, pociągnie za sobą wszystkich.

W nocy bracia ponownie się kłócą, co słyszy Katarzyna Mróz, która grozi że wezwie policję. Wtedy Mirosław Klepacz, otwiera drzwi i wciąga ją do pokoju i ogłusza. Bracia zanoszą nieprzytomną kobietę do sauny, a Klepacz wymontowuje z niej klamkę by nie mogła się z niej wydostać. Chcą, by kobieta zmarła z przegrzania organizmu. Nad ranem Alex wywąchuje na torbach golfowych należących do braci proch strzelniczy. I wówczas na nich padają podejrzenia. Orlicz decyduje się zatrzymać mężczyzn. Alex wywąchuje wówczas, nieprzytomną Katarzyną Mróz. Orlicz wyciąga kobietę żywą. W tym czasie bracia pospiesznie pakują samochód i szykują się do ucieczki z ośrodka. Przyłapuje ich na tym Ryszard Puchała. Zaczynają uciekać, w pościg za nimi rusza Puchała, a po chwili dołączają do niego Orlicz z Alexem.

W trakcie pościgu, samochód braci łapie gumę i są zmuszeni zatrzymać się. Zaczynają uciekać pieszo. W trakcie pościgu przez park Puchała potyka się o szynę tramwajową, uderza się w głowę i traci przytomność. Po chwili Orlicz z Alexem wyłapują trzech uciekinierów. Alex zauważa nieprzytomnego Puchałę leżącego na torach; dostrzega też pędzący tramwaj, którego motorniczy nie widzi policjanta. Alex biegnie torowiskiem i zmusza motorniczego do zwolnienia. Motorniczy dostrzega Puchałę i udziela mu pierwszej pomocy.