FANDOM

Nikołaj Gawryłow
Nikołaj Gawryłow
Status Żyje
Zawód Hipnotyzer
Kraj pochodzenia Rosja
Debiut W hipnozie
Aktor Wenanty Nosul

Nikołaj Gawryłow - rosyjski morderca i oszust, który pojawił się w odcinku W hipnozie.

Opis postaci Edytuj

Nikołaj Gawryłow jest rosyjskim hipnotyzerem. Nie wiadomo, kiedy przybył do Polski. Gawryłow wykorzystywał swoje zdolności do oszukiwania ludzi. Organizował spotkania, na których rzekomo uzdrawiał ludzi. Za wstęp na spotkanie, trzeba było zapłacić 200 złotych. Gdy chorzy zasiadali na widowni, Gawryłow podsłuchiwał ich i w ten sposób dowiadywał się na jakie dolegliwości się skarżą. Następnie z widowni wybierał te osoby, które podsłuchał, wprowadzał w trans i wmawiał im, że czują się lepiej.

Na jednym ze spotkań, poznał Izabelę Nowik, która jest śmiertelnie chora. Gawryłow zaczął się spotykać z Nowikową, gdy dowiedział się, że kobieta jest zamożna. Wielokrotnie wprowadził kobietę w trans i wmówił jej, że czuje się lepiej. Nowikowa przekonana o cudownych zdolnościach, postanowiła zapisać w spadku Gawryłowowi, połowę swego dużego majątku. Drugą połowę miał otrzymać jej syn. Chciwy Rosjanin, zapragnął jednak posiadania całego majątku Nowikowej i postanowił zabić go.

Pewnego wieczora przyszedł do mieszkania Pawła Nowika, z którym mieszkała jego narzeczona Aneta Niziołek. Gawryłow zahipnotyzował parę i nakazał im, by położyli się spać. Gdy oboje spali, Gawryłow wbił Nowikowi nóż prosto w serce, zabijając go. Rankiem, narzeczona budzi się i z przerażeniem stwierdza, że Nowik nie żyje. Ze względu na brak śladów, dziewczyna staje się główną podejrzaną. Sama powtarza ciągle zdanie Ja naprawdę go kochałam. W Winę dziewczyny wieży nawet matka Pawła Nowika.

Dopiero profilerka Ewa Wilk odkrywa, że Niziołek jest zahipnotyzowana, w taki sposób, że nie pamięta wydarzeń sprzed zabójstwa. Wilk sama stwierdza, że w Łodzi mieszka rosyjski hipnotyzer Nikołaj Gawryłow. W ten sposób Michał Orlicz wpada na jego trop. Gdy idzie na jedno z jego spotkań zauważa zakamuflowane kamery i mikrofony do podsłuchiwania ludzi. To wzmacnia podejrzenia Orlicza.

Nazajutrz, Nowikowa decyduje się przepisać cały swój majątek oraz rezydencję na Gawryłowa - tak jak chciał Rosjanin. W tym czasie Orlicz z Alexem zakradają się do domu Gawryłowa. Znajdują tam dowody na jego oszustwa. W międzyczasie mężczyzna wraca do domu i jest uzbrojony. Gdy zauważa Orlicza z pistoletem, zaczyna uciekać, ale powala go Aleks. Orlicz stawia mu zarzuty oszustwa oraz posiadania nielegalnej broni. W tym czasie Ewie Wilk udaje się wyprowadzić z transu Anetę Niziołek. Dziewczyna rozpoznaje w Gawryłowie mordercę Pawła Nowika. Hipnotyzer zostaje aresztowany za zabójstwo.