FANDOM

Norbert Malicki
Norbert Malicki
Status Żyje
Zawód Chirurg plastyczny
Debiut Zabójczy sekret
Aktor Marcin Stec

Norbert Malicki - morderca, który pojawił się w odcinku Zabójczy sekret.

Opis postaci Edytuj

Norbert Malicki był chirurgiem plastycznym. Pracował w klinice chirurgi kosmetycznej należącej do Małgorzaty Wrzesińskiej. Mieszkał razem z trojgiem studentów medycyny, którzy mieli otrzymać staż u Wrzesińskiej: Agnieszką Szewczyk, Jarosławem oraz Joanną. Cała czwórka należała do klubu łuczniczego Ares, mającego siedzibę w klubie RKS Łódź. W marcu 2014 roku, Malicki operował Jadwigę Mikosz, jednak przez pomyłkę podał jej złą infuzję. Kobieta po kilku dniach przyszła do kliniki, skarżąc się na bóle, jednak nie otrzymała pomocy. Wkrótce zmarła w swoim mieszkaniu, a lekarz który tam przybył orzekł zgon w wyniku niewydolności krążenia.

Po śmierci Mikosz, nie wszczęto żadnego śledztwa. Wydawać by się mogło, że błąd w sztuce ujdzie Malickiemu płazem, jedna prywatne śledztwo rozpoczęła Agnieszka Szewczyk. Sprawę badała kilka tygodni. Była bardzo zdeterminowana by odkryć prawdę - uprawiała nawet seks z Malickim, by wyciągnąć od niego prawdę. W końcu Malicki zaufał jej i przyznał się do tragicznego błędu. Wtedy Szewczyk dostrzegła szansę, by zając stanowisko Malickiego w klinice i zażądała, by całkowicie zakończył karierę chirurga, bo w przeciwnym razie doniesie na niego do prokuratury. Malicki doszedł do wniosku, że nie da się szantażować i postanowił ją zabić.

Gdy pewnego popołudnia Szewczyki idzie do Parku Helenów pobiegać, Malicki zaczaja się w krzakach z jej własnym łukiem i strzela jej w plecy. Szewczyk ginie na miejscu, a Malicki wyjmuje jej strzałę z pleców. Wieczorem, gdy współlokatorzy chcą zacząć kolację, Malicki z Jarosławem wychodzą jej poszukać i odkrywają zwłoki w parku. Nazajutrz znajomi czytają pamiętnik dziewczyny, w którym zapisała swe wątpliwości wobec śmierci Jadwigi Mikosz. Podejrzewają, że Szewczyk zamordowano, by zataić prawdę o śmierci pacjentki, jednak podejrzewają, że za morderstwem stoi Wrzesińska, a nie Malicki. Ten z kolei oferuje swoją pomoc w prywatnym śledztwie.

Studenci chcą wykopać zwłoki Mikosz i pobrać próbki do badań z jej zwłok. Malicki, by odsunąć od siebie podejrzenia decyduje się pomóc znajomym i deklaruje, że sam zlokalizuje grób pacjentki. Gdy Malicki jedzie na cmentarz wymienia tabliczki na grobach. Wieczorem znajomi wykopują trumnę i pobierają próbki; Jarosław i Joanna nie wiedzą, że przekopali zły grób. Gdy chcą opuścić cmentarz zostają schwytani przez strażników cmentarza.

Tymczasem, Leon Berger odkrywa, że przyczyną śmierci Szewczyk był postrzał z łuku, choć na początku podejrzewał cios nożem. Michał Orlicz jedzie z Ryszardem Puchałą do klubu łuczniczego Ares i odkrywają, że do szafki Szewczyk ktoś się włamał i skradł jej łuk. Następnie zabił z niego dziewczynę i odłożył łuk na miejsce. Wkrótce Orlicz dowiaduje się o wątpliwościach zamordowanej, odnoście śmierci pacjentki.

Malicki, Jarosław i Joanna całą noc zeznawali na komendzie policji. Ktoś wykonuje za nich badanie próbek, które pobrali i wynik nie budzi podejrzeń. Tymczasem Orlicz dowiaduje się od Bergera, że kobieta, którą znajomi wykopali nazywa się Katarzyna Leśniewska i zmarła na udar mózgu. Orlicz rozumie, że trio wykąpało złą trumnę. Gdy Orlicz informuje o tym Jarosława i Joanna mówią, że za zlokalizowanie grobu Mikosz był odpowiedzialny Malicki. Orlicz jedzie do klinik go przesłuchać. Jarosław zaczyna kojarzyć fakty i wściekły jedzie do kliniki samemu wymierzyć sprawiedliwość na Malickim.

W klinice, gdy Orlicz chce przesłuchać Malickiego, ten zaczyna uciekać. Dobiega do parkingu i wsiada do swojego samochodu. Gdy chce wyjechać z parkingu, drogę blokuje mu inny pojazd. Wtedy z auta wywleka go Jarosław. Dochodzi do szamotaniny między mężczyznami. W tym czasie do otwartego auta Malickiego wskakuje Alex. Gdy Malicki pokonuje Jarosława, chce odjechać, jednak wówczas powstrzymuje go Alex. Po chwili zostaje aresztowany przez Orlicza.

W trakcie przesłuchania, Malicki opowiada ze szczegółami okoliczności śmierci pacjentki oraz współlokatorki. Przesłuchanie kończy słowami: Chciałem być dobrym lekarzem. Chciałem pomagać ludziom...