FANDOM

Olaf Szydło
Olaf Szydło
Status Żyje
Zawód Bezrobotny
Debiut Morderczy plan
Aktor Jacek Beler

Olaf Szydło - kryminalista i przestępca seksualny, który pojawił się w odcinku Morderczy plan.

Opis postaci Edytuj

Olaf Szydło był wychowankiem domu dziecka. Trudne dzieciństwo ukształtowało w nim wyjątkowo trudny charakter. Był agresywny i porywczy. Miał narzeczoną - Magdalenę. W 2010 roku, pod jednym z łódzkich klubów nocnych, Szydło skatował młodego mężczyznę. Magdalena była świadkiem tego zdarzenia i zeznała, że pobity sprowokował Szydłę. Ofiara napaści, odniosła tak dotkliwe obrażenia, że przez resztę życia będzie się poruszać na wózku inwalidzkim. Sąd nie miał litości dla Szydły i skazał go na wieloletnie więzienie.

W październiku 2013 roku, Szydło otrzymuje warunkowe zwolnienie z więzienia za dobre sprawowanie. Swe kroki od razu kieruje do mieszkania Magdaleny. Ku jego rozczarowaniu, kobieta nie czekała na niego przez trzy lata i jest już szczęśliwą żoną i matką. Wściekły usiłuje zgwałcić kobietę. Zaczyna ją całować, rozrywa jej bluzkę i łapie za piersi - Magdalena się opiera. Krzyki kobiety słyszy sąsiadka, która dzwoni do jej mieszkania. Słysząc dzwonek, Szydło odpycha Magdalenę i przekonany, że dzwoni jej mąż, biegnie do drzwi z zamiarem zbicia go. Gdy zauważa, że to tylko sąsiadka - ucieka.

Jedna Szydło cały czas kręci się w pobliżu mieszkania Magdaleny. Gdy zauważa wracającego z pracy jej męża, idzie za nim w celu zabicia go, ale rezygnuje. Wie, że zabijając mężczyznę, Magdalena nie pokocha go i nie wróci do niego. Szydło nie wie, że zaledwie kilka minut później mąż Magdaleny naprawdę został zamordowany przez Roberta Poburskiego.

Szydło staje się głównym podejrzanym w sprawie. Dwa dni po morderstwie idzie do mieszkania Magdaleny, by z nią porozmawiać, ale w gazecie zauważa swoje zdjęcie z informacją, że jest podejrzany o morderstwo. Spanikowany, ucieka. [[Micha Orlicz] wiedział, że Szydło będzie się chciał skontaktować z kobietą, więc nakazał jej obserwację. Tak się rzeczywiście dzieje. Gdy kobieta wychodzi z dzieckiem na spacer podchodzi do niej Szydło i po chwili zostaje aresztowany.

Na przesłuchaniu, Szydło przyznaje, że chciał zamordować męża Magdaleny, ale zrezygnował. Nie wiadomo, czy Szydło będzie sądzony za próbę gwałtu, gdyż w Magdalena podczas rozmowy z Orliczem zataiła fakt, że czyn ten miał miejsce i zeznała, że Szydło tylko się awanturował. Nie wiadomo też, czy po przesłuchaniu, Szydle skrócono zwolnienie warunkowe i odesłano go do więzienia, czy pozwolono mu kontynuować pobyt na wolności.