FANDOM

Rafał Bielczyk
Rafał.bielczyk
Status Żyje
Zawód Pielęgniarz
Debiut Diagnoza: morderstwo
Aktor Maciej Makowski

Rafał Bielczyk - seryjny morderca alkoholików, który pojawił się w odcinku Diagnoza: morderstwo.

Opis postaci Edytuj

Rafał Bielczyk był pielęgniarzem w Klinice Terapii i Leczenia Uzależnień przy Szpitalu Psychiatrycznym nr. 4 w Łodzi. W przeszłości pijany kierowca śmiertelnie potrącił jego żonę i dziecko na przejściu dla pieszych. Zdarzenie to wywołało w nim nienawiść do alkoholików. W latach 2012-2013 w przeciągu pół roku zamordował trzech alkoholików przebywających na odwyku w klinice, w której pracował. Swe ofiary mordował na różne osoby - jedną z nich wypchnął z okna, inną utopił. Znakiem szczególnym było to, że zawsze na miejscu zbrodni rozlewał śliwowicę.

Po trzecim morderstwie Michał Orlicz postanawia dostać się do kliniki zgłaszając się na odwyk. Z pomocą jednego z pacjentów odkrywa, że to Bielczyk jest odpowiedzialny za tajemnicze zgony pacjentów. Bielczyk podejrzewając, że Orlicz nie jest tym za kogo się podaje, usiłuje go w nocy otruć. W ostatniej chwili ratują go Alex, Ryszard Puchała oraz Lucyna Szmidt, którzy przyłapują Bielczyka na gorącym uczynku i aresztują.

Ofiary Bielczyka Edytuj

W odcinku tylko jedna ofiara zostaje wymieniona z nazwiska; o dwóch pierwszych wiadomo jedynie, że byli to mężczyźni oraz jak zginęli.

  1. Brak danych - wypchnięty z okna  
  2. Brak danych - powieszony na rurze                       
  3. Sebastian Walczyk - utopiony we wannie