FANDOM

Rafał Lipski
Rafał lipski
Status Żyje
Zawód Właściciel szkółki sportowej
Rodzina Marta Lipska (żona)
Debiut Śmiertelnie dobry plan
Aktor Ksawery Szlenkier

Rafał Lipski - morderca, który pojawił się w odcinku Śmiertelnie dobry plan.

Opis postaci Edytuj

Rafał Lipski był właścicielem szkółki sportowej oraz nałogowym hazardzistom. Przez swe porażki w kasynie był zadłużony na 80 tysięcy złotych. Z tego powodu, część wierzycieli zaczęła grozić mu śmierciom. Jego żona, Marta nie chciała mu pożyczyć pieniędzy na spłatę długów, a prowadząc szkółkę nie był w stanie zarobić na spłatę długów. Postanowił, więc zlecić zabójstwo swej żony, by móc po jej śmierci odziedziczyć jej majątek.

Zabójstwo zlecił Olgierdowi Kosmie, poznanemu w kasynie gangsterowi. Lipski daje Kosmie klucze do mieszkania. Kosma ma zabić Martę Lipską i upozorować napad rabunkowy, a skradzione fanty zachować dla siebie. W tym czasie, dla zapewnienia sobie alibi, Lipski wylatuje w interesach do Londynu.

Kosma dostaje się do mieszkania Lipskich i dusi garotą kobietę. Jak się jednak okazuje w momencie, gdy zjawił się Kosma, w mieszkaniu nie było Lipskiej, a Urszula Bednarz - pomoc domowa. Kosma zbił nie tę kobietę co trzeba.

Po powrocie z Londynu, Lipski idzie do mieszkania Kosmy i wbija mu nóż w plecy. Kosma umiera. Lipski zabił go w obawie przed zdemaskowaniem oraz w celu odzyskania kluczy, które były koronnym dowodem przeciwko niemu, jednak kluczy nie udaje mu się odnaleźć. Zwłoki gangstera znajdują Marek Bromski oraz Alex, którzy zjawili się w celu przesłuchania Kosmy, gdyż jego samochód zarejestrował monitoring przed budynkiem, w którym doszło do zabójstwa Urszuli Bednarz. Na miejscu zbrodni Alexowi udaje się odnaleźć poszukiwane przez Lipskiego klucze - były ukryte pod podłogą.

Mając koronny dowód, Bromski zjawia się w mieszkaniu Lipskich i demaskuje Rafała. Ten spanikowany próbuje uciekać, jednak dopada go Alex. Bromski aresztuje Lipskiego pod zarzutem zabójstwa Olgierda Lipskiego, współudziału w zabójstwie Urszuli Bednarz oraz zlecenia zabójstwa swojej żony Marty Lipskiej.