FANDOM

Robert Grzelak
Robert Grzelak
Status Żyje
Zawód Pracownik elektrowni
Rodzina Henryk Grzelak
(ojciec; nie żyje)
Janina Grzelak
(matka; nie żyje)
Debiut Zakładniczka
Aktor Jan Dravnel

Robert Grzelak - morderca, który pojawił się w odcinku Zakładniczka.

Opis postaci Edytuj

Robert Grzelak był upośledzony. Miał zaburzenia psychotyczne i łatwo wpadał w agresję. Przed laty jakiś chłopak drwił z jego choroby. Wściekły Grzelak skatował go, następnie oblał benzyną i usiłował podpalić. Szczęśliwie nie udało mu się. Za ten czyn został umieszczony w szpitalu psychiatrycznym. Po opuszczeniu zakładu, zamieszkał z rodzicami na łódzkim osiedlu Łagiewniki.

Ojciec załatwił mu pracę w elektrowni, jednak pewnego dnia, ojciec zagroził mu powrotem do szpitala psychiatrycznego. Wściekły Grzelak zabija ojca ciosem łopatą w głowę. Gdy matka chce wezwać policję - zabija również ją. Następnie wywozi zwłoki matki do pobliskiej stodoły i podpala ją. Świadkiem tego zdarzenia jest małoletnia Dorota Maj. Zdesperowany Grzelak, porywa ją.

Przywozi dziewczynkę do domu. Gdy Grzelak otwiera drzwi ta chce uciec, ale mężczyzna łapie dziecko i zamyka w łazience. Dziewczynka woła ratunku przez okno jednak Grzelak to zauważa i przybija gwoździe do okna. Dorota chce wezwać pomoc, przez znaleziony telefon lecz Grzelak niszczy go i przywiązuje nogę dziecka do swojej ręki. Gdy Grzelak zasypia, dziewczynka uwalnia się, a w sąsiednim pokoju zauważa zwłoki ojca Grzelaka i zaczyna krzyczeć. Morderca łapie ją i przywiązuje do krzesła. Dziewczynka słysząc głos swojej siostry i jej chłopaka woła pomoc jednak on karze się jej uspokoić.

Następnego ranka, Grzelak jedzie z dziewczynką oraz zwłokami ojca do elektrowni. W wyniku szarpaniny, Dorota traci przytomność. Słysząc policje, Grzelak kładzie dziewczynkę oraz zwłoki ojca na taśmie transportującej węgiel do pieca elektrowni. Alexowi udaje się zatrzymać taśmę. Następnie, Alex tropi Grzelaka i lokalizuje go przy torach kolejowych. Po chwili aresztuje go Michał Orlicz.