FANDOM

Robert Karolak
Robert Karolak
Status Żyje
Zawód Brak danych
Rodzina Henryk Wojtyszewski
(wujek; nie żyje)
Debiut Testament
Aktor Piotr Nowak

Robert Karolak - morderca, który pojawił się w odcinku Testament.

Opis postaci Edytuj

Robert Karolak odziedziczył spadek po zmarłym wujku, Henryku Wojtyszewskim. Spadek opiewał na sumę ponad 9 milionów złotych. Karolak nie wiedział jednak, że nie jest jedynym spadkobiercą. Jego wujek zapisał 1/3 majątku na Tanię Ljubicz - kobietę, która opiekowała się nim w ostatnich latach życia. Testament dla Tani, wujek z niewiadomych powodów napisał na obrazie przedstawiającym diabelski młyn. Nieświadomy niczego Karolak oddał obraz do Antykwariatu Showroom 87.

Testament odnajduje pracownik antykwariatu Władysław Antoniak. Mężczyzna chce jednak od Karolaka 5% znaleźnego. W nocy Karolak spotyka się z Antoniakiem w antykwariacie. Antoniak przedstawia mu zdjęcia, na których widoczny jest obraz z testamentem. Rozwścieczony wizją płacenia 5% Antoniakowi, Karolak chwyta mosiężną laskę i zadaje Antoniakowi kilka ciosów w głowę. Mężczyzna umiera.

Dwa dni po morderstwie, do antykwariatu przychodzi Tania i wykupuje obraz od Stefana Babickiego - właściciela sklepu. Zarówno kobieta jak i antykwariusz nie wiedzą co skrywa obraz. Świadkiem transakcji jest Karolak, który widzi jak kobieta zanosi obraz do pobliskiego warsztatu w celu naprawienia ramy. Gdy kobieta wychodzi, Karolak chce odkupić obraz od pracownika warsztatu, ale ten kategorycznie się nie zgadza. W tym czasie Babicki, robiąc porządki w antykwariacie znajduje zdjęcia przedstawiające obraz z testamentem. Postanawia odnaleźć obraz i zrobić to co Antoniak - wyłudzić od Karolaka pieniądze ze znaleźnego.

Wieczorem Karolak włamuje się do warsztatu. Okazuje się, że wewnątrz znajduje Babicki, który poszukuje feralnego obrazu. Karolak zabija antykwariusza zadając mu kilka ciosów nożem. Po zabójstwie mężczyzna szuka obrazu, ale go nie znajduje. Nie wie, że obraz zabrała Tania, jeszcze przed zamknięcie warsztatu. Po tym wszystkim, Karolak jedzie pod dom Tani i widzi jak kobieta chowa obraz do bagażnika.

W tym czasie Ryszard Puchała, podczas przeszukiwania antykwariatu, znajduje zdjęcia przedstawiające obraz z testamentem. Michał Orlicz domyśla się wtedy co było motywem zabójstwa Antoniaka oraz Babickiego. Dowiadują się, że kobieta ma zamieszkać u staruszki, którą ma się opiekować. Tymczasem, Tania przybywa do kobiety. Gdy niechcący rozpada się rama od obrazu, odkrywa testament. Do domu staruszki wchodzi Karolak i atakuje Tanie. Odważna staruszka, atakuje go i zadaje mu kilka ciosów laską po głowie.

Karolak ucieka z obrazem. W tej chwili na miejsce dojeżdżają Orlicz, Puchała oraz Alex. Karolak ucieka ogrodami oraz podwórkami okolicznych domów. Gonią go Orlicz z Alexem. Karolak widząc rozpalone ognisko, wrzuca do niego obraz i ucieka dalej. Po chwili zostaje powalony na ziemię i aresztowany przez Orlicza. Alex odnajduje płonący obraz i wyciąga go z ogniska. Obraz częściowo spłonął, ale szczęśliwie ocalała cześć zawierająca testament. Po wszystkim, Tania deklaruje, że przekaże część spadku na schronisko dla zwierząt.

Ofiary Karolaka Edytuj

  1. Władysław Antoniak - zatłuczony laską
  2. Stefan Babicki - zadźgany nożem