FANDOM

Roman Zach
Roman Zach
Status Nie żyje
Data śmierci Listopad 2013
Pseudonim Szofer
Zawód Gangster
Debiut Niebezpieczne zadanie
Aktor Dariusz Toczek

Roman Zach (pseudonim Szofer) - gangster. który pojawił się w odcinku Niebezpieczne zadanie.

Opis postaci Edytuj

2010 Edytuj

Roman Zach razem ze swoim wspólnikiem, Garskim wyłudzali haracze od przedsiębiorców. Zach był mózgiem gangu. Wiedział jak przygotować materiały wybuchowe i nauczył tego Garskiego. Najpierw grozili przedsiębiorcom, gdy ci nie płacili, Zach i Garski wysadzali ich lokale. Zwykle lokale były puste podczas wybuchu, jednak w jednej z eksplozji zginęły 2 osoby. Zach konstruował bomby i zawsze przywoził do celu Garskiego. Ten był odpowiedzialny za zamontowanie ładunku w lokalu.

Śledztwo w ich sprawie prowadził kapitan Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego Sylwester Wilczyk. Sprawcy pozostawiali niewiele śladów, ale na ich trop wpadł po eksplozji, w której zginął Garski. Mężczyzna poniósł śmierć w eksplozji, gdy w warsztacie montował kolejną bombę. Po jego śmierci, Wilczyk sprawdził z kim się kontaktował i odnalazł Zacha. Ten wszystkiego się wypierał i twierdził, że to zmarły kompan był mózgiem gangu, a on sam był odpowiedzialny tylko za dowiezienie go do budynku, który miał wybuchnąć.

Nie udowodniono mu winy za czyjąkolwiek śmierć i został skazany tylko za współudział na 8 lat więzienia. Wilczykowi nie udało się odnaleźć pieniędzy z haraczy oraz drugiego warsztatu Zacha z materiałami wybuchowym, który ukrył w piwnicach na terenie Politechniki Łódzkiej.

2013 Edytuj

Zach odsiedział już 3 lata z zasądzonej kary. Przebywa w więzieniu w Garbalinie pod Łęczycą. Zach powiedział wszystkim więźniom, że siedzi za współudział i wypiera się udziału w przygotowywaniu bomb. Niektórzy z więźniów chcą od niego dowiedzieć się gdzie ukrył pieniądze z haraczy. Siedzi w jednej celi ze skazańcem o pseudonimie Cięty. Pewnej nocy zaczął mówić przez sen wzór chemiczny nitrogliceryny. Cięty zaczął domagać się doli za przemilczenie tego faktu, lub doniesie o wszystkim policji. Wówczas Zach zagroził mu, że jeśli zbliży się do jego forsy, to wyleci w powietrze razem z połową Łodzi. Niedługo potem, Zach przygotowuje truciznę - wydestylował ją z kosmetyków i płynu do mycia podług, a następnie dolał Ciętemu do herbaty. Cięty otruł się, ale przeżył.

O okolicznościach tego zdarzenia został poinformowany Michał Orlicz, który dostrzega szansę na wyciągnięcie od Zacha informacji o pieniądzach oraz warsztacie i posłanie go do więzienia na więcej niż 8 lat. Orlicz działa pod przykrywką. Jako Michał Wagner trafia do więzienia w Garbalinie i zostaje osadzony w celi razem z Zachem. Kilkukrotnie ratuje Zacha przed innymi więźniami, przez co zyskuje jego sympatię. Następnie razem mają zostać przewiezieni do innego więzienia. W trakcie jazdy, Orlicz symuluje ból żołądka. Gdy podchodzi do niego strażnik i obezwładnia go. Razem z Zachem wysiadają z pojazdu i zamykają w nim obu strażników. Wówczas wychodzi na jaw prawdziwa natura Zacha, który radzi Orliczowi zamordować strażników, jednak ten z oczywistych przyczyn odmawia.

Obaj docierają do domu Orlicza, w którym przebywają Ryszard Puchała oraz Alex. Orlicz przedstawia Puchałę jako swojego mentora. Następnego dnia Zach wychodzi z domu i dociera w okolice Politechniki Łódzkiej. Nie wie, że Puchała ukrył mu w telefonie chip i jest ciągle namierzany. Zach za pomocą telefonu dezaktywuje ładunki i gdy chce go wyrzucić, orientuje się, że jest w nim ukryty chip. Wściekły biegnie do piwnicy i pakuje pieniądze oraz świadom, że za kilka minut zjawi się tam policja ustawia bombę zegarową.

Okolicę otaczają antyterroryści. Natomiast Orlicz i Alex poszukują bomby. Alex wywąchuje właściwe pomieszczenie. Znajdują tam bombę, która ma wybuchnąć za kilka minut. Orlicz kontaktuje się telefonicznie z Wilczykiem, który pomaga mu ją rozbroić. Stażystka Marta Wiśniewska, która przysłuchuje się rozmowie obawia się, że Wilczyk może pokierować Orlicza tak by bomba wybuchła. Sądzi tak, gdyż widziała jak ten rozmawiał z Michalskim - człowiekiem odpowiadającym za zatuszowanie morderstwa rodziców Orlicza. Michalski poprosił Wilczyka, by ten celowo źle naprowadził Orlicza, co posłuchała Wiśniewska. Kobieta nie wie, że Wilczyk prowadzi śledztwo przeciwko Michalskiemu i nie zamierza działać jak on chce. Wiśniewska w obawie o życie Orlicza przerywa ich połączenie, przez co Orlicz jest zmuszony rozbroić bombę samodzielnie, co mu się udaje.

Tymczasem, Zach zakłada na siebie kamizelkę z przyczepionymi do niej ładunkami wybuchowymi. Trzyma w ręce zapalnik i jeśli Zach go puści, to ładunki wybuchną. Żąda od policji podstawienia samochodu. Podjeżdża Lucyna Szmidt, która chce przekazać mu samochód, jednak ten żąda by została w pojeździe, gdyż Zach trzyma detonator i nie może prowadzić auta. Mężczyzna wsiada na tylny fotel pojazdu. Szmidt rusza; Zach chce wyjechać z terenów Politechniki. W pewnym momencie Szmidt wyskakuje z pędzącego samochodu, w którym pozostaje Zach. Pojazd po chwili uderza w przeszkodę. W momencie zderzenia, Zach puszcza detonator i przymocowane do niego ładunki wybuchowe eksplodują. Cały samochód eksploduje i ginie w nim Roman Zach, a pieniądze będące łupem z haraczy doszczętnie płoną.