FANDOM

Sebastian Gut
Sebastian Gut
Status Żyje
Zawód Ochroniarz
Rodzina Anna Gut (żona)
Debiut Mordercza zabawka
Aktor Marek Kossakowski

Sebastian Gut - morderca, który pojawił się w odcinku Mordercza zabawka.

Opis postaci Edytuj

Sebastian Gut był ochroniarzem pracującym w wydawnictwie Kropka. Sam miał pomysł na powieść i napisał kryminał zatytułowany Konstruktor zabawek. Powieść recenzował Konrad Błach, znany w świecie literackim jako Konrad Horn. Powieść tak przypadła Hornowi do gustu, że postanowił ją ukraść. Powieść została wydana pod zmienionym tytułem Noc nad Łodzią, a autorem został Horn. Gut bardzo źle to zniósł. Co gorsza, pewnego dnia jego żona została ciężko ranna w wybuchu kotła. Anna Gut znajdowała się w stanie śpiączki, a jej obrażenia były na tyle poważne, iż lekarze stwierdzili, że nie ma nadziei na poprawę i radzili Gutowi odłączenie żony od aparatury, na co ten kategorycznie się nie zgodził. Później będzie wmawiał sobie, że jej stan się poprawia.

Znerwicowany Gut postanowił się zemścić na tych, którzy według niego, pogrzebali jego szanse na karierę pisarza. W dniu premiery Nocy nad Łodzią, prosi autora-oszusta Horna o autograf. Następnego ranka - 12 lutego 2014 roku, nad dom Horna nadlatuje śmigłowiec sterowany radiem, którym steruje Gut. Horn nie zauważa przymocowanych do śmigłowca ładunków wybuchowych i po chwili maszyna wybucha tuż nad jego głową, zabijając go na miejscu.

Policjanci od razu zwracają uwagę, że Horn zginął jak postać z "jego" książki. Podejrzanym zostaje Lucjan Gandecki, mąż Wandy Gandeckiej, która jest redaktorką w wydawnictwie i która przyjaźniła się z Hornem. Mąż podejrzewał ją o zdradę i śledził, ponadto był z wykształcenia inżynierem lotnictwa. Mężczyzna ma jednak alibi.

W tym czasie Gut chce zabić Gandecką. Gdy kobieta spaceruje po parku z córką, podjeżdża do nich samochodzik sterowany radiem i z umocowanym ładunkami wybuchowymi. Gandecką ratuje jednak to, że jest z nią córka. Następnego dnia Gut ponawia próbę zabicia kobiety. Gdy kobieta samotnie idzie przez park podjeżdża do niej samochodzik, jednak w porę zauważa go Alex i przewraca go, uniemożliwiając mu dalszy ruch. po chwili to zabawki podbiega Michał Orlicz i odłącza zapalnik od bomby.

Przeglądając odrzucone przez recenzentów powieści w Wydawnictwie Kropka, Orlicz znajduje Konstruktora zabawek autorstwa Sebastiana Guta i orientuje się, że mści się on na pracownikach wydawnictwa za kradzież jego powieści przez Horna. W tym czasie Gut spotyka się z prezesem wydawnictwa, Adamem Zasławskim. Gut instaluje w jego samochodzie bombę i tym sposobem zmuszą mężczyznę by pojechał za nim. Jeśli Zasławski wysiądzie z auta lub oba pojazdy oddalą się od siebie - auto wybuchnie.

Gut doprowadza Zasławskiego do magazynu, w którym przykuwa go do wózka inwalidzkiego. Mówi mu, że w przygotowanym przez niego laboratorium musi znaleźć świeczkę, po zgaszeniu której wyłączy bombę. Zasławski ma na to 5 minut. Gut odjeżdża z magazynu. Zasławski odnajduje świeczkę, jednak jest zbyt daleko niej by ją zgasić. W tym czasie przybywa Orlicz z Alexem. Pies znajduje świeczkę i szczekając gasi ją udaremniając eksplozję.

Okazuje się, że po odjeździe Guta z magazynu, mężczyzna miał wypadek. Jego samochód uderzył w mur nieopodal szpitala, gdzie przebywa jego żona. Nie wiadomo, czy był to wypadek, czy Gut usiłowała w ten sposób popełnić samobójstwo. Po wypadku trafił na ten sam oddział szpitala co jego żona.

Uwagi Edytuj