FANDOM

Teresa Markiewicz
Teresa Markiewicz
Status Żyje
Zawód Kasjerka w banku
Debiut Powstały z martwych
Aktorka Joanna Opozda

Teresa Markiewicz - przestępczyni, która pojawiła się w odcinku Powstały z martwych.

Opis postaci Edytuj

Teresa Markiewicz była kasjerką w Almost Banku. Hobbystycznie występowała w zespole Bachtały, który tworzył muzykę romską. Co ciekawe, sama Markiewicz nie byłą Romką. W zespole występował też Boyko Kryński, w którym z wzajemnością się zakochała. W 2013 roku, Kryński napadł na bank i w czasie transportowania go do więzienia, uciekł z konwoju. Był zmuszony porzucić ukochaną i uciekł do Argentyny. Tam upozorował swą śmierć.

Niedługo później, Markiewicz zdefraudowała ponad 2 miliony złotych klientów Almost Banku. Trafia do aresztu, z którego zamierza wyciągnąć ją Kryński. Kuchnia w areszcie sąsiaduje przez ścianę z piwnicami kościoła. Kryński postanawia przebić się przez ścianę. Kryński jest w stałym kontakcie telefonicznym z Markiewicz i przekazuje jej instrukcje. Nie wiadomo skąd kobieta posiadała telefon w areszcie. W czasie ich rozmów. Markiewicz śpiewa ukochanemu romskie piosenki.

W końcu Kryński wysadza ścianę, by zrobić przejście do kuchni w areszcie. W tym czasie, policja wie już, że mężczyzna rzeczywiście żyje i jest ścigany za morderstwo policjanta Jana Mazura. Para ucieka przez piwnice. W trakcie ucieczki, Markiewicz skręca nogę. Kryński każe jej uciekać na lotnisko i wsiąść w samolot do Buenos Aires, sam zostaje w piwnicach kościoła, by odwrócić uwagę policji od narzeczonej. Kryński zostaje aresztowany przez Ryszarda Puchałę, natomiast Markiewicz udało się wydostać z piwnic i dotrzeć na lotnisko. Tam jednak kobieta zostaje aresztowana przez policję.