FANDOM

Tomasz Gut
Tomasz.gut
Status Żyje
Data urodzenia 2 grudnia 1972
Zawód Mechanik samochodowy
Rodzina Wojciech Gut (ojciec)
Halina Gut (matka)
Zdzisław Gut (dziadek)
Agata Gut (babcia)
Debiut Śmierć Bromskiego
Aktor Michał Żurawski

Tomasz Gut - seryjny morderca kobiet, który pojawił się w odcinku Śmierć Bromskiego. Morderca głównego bohatera Marka Bromskiego. Z sześcioma ofiarami na koncie jest największym mordercą w całym serialu.

Opis postaci Edytuj

Młodość Edytuj

Tomasz Gut od zawsze był uzależniony od matki. To prawdopodobnie przez nią zaczęły się jego problemy psychiczne. Kobieta katowała syna i chciała sprawować nad nim kontrolę nawet w dorosłym życiu. Zdiagnozowano u niego skłonności do autodestrukcji. Gut nienawidził matki i chciał ją zabić, ale ze strachu tego nie zrobił. Zastępczo zamordował w 1993 roku w parku swoją dziewczynę Annę Figurę. Po śmierci zabójstwie wsadził dziewczynie do ręki patyk, który miał być atrybutem bata, którego używała na nim matka. Za zbrodnię, Gut został skazany na 12 lat więzienia, jednak opuścił zakład karny po 7 latach, czyli w 2000 roku za dobre sprawowanie. Jego dalsze losy do roku 2013 nie są znane. 

2013 rok Edytuj

W 2013 roku Gut przebywa w zakładzie psychiatrycznym. Przebywa tam na własne życzenie. Robi tak by ukryć się przed nadal dominującą matką. Gut często maluje widok z okna ze swojego domu, który przedstawia wieże Kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Łodzi. Na koniec zawsze zamalowuje ten obraz na czarno, ponieważ za bardzo przypominało tragiczne dzieciństwo.

Na początku 2013 roku w Łodzi do serii morderstw. Ich sprawcą jest Gut. Nocami ucieka z zakładu psychiatrycznego, porywa kobiety w średnim wieku i wywozi do magazynu przy ul. Wydawniczej. Tam wiąże kobiety i każe im udawać, że są jego matkami, po czym zabija je strzałem w głowę. Tym samym Gut spełnia swoją fantazję o zamordowaniu matki. Zwłoki kobiet wywozi do parków i skwerów i sadza na ławce, tak by były skierowane twarzą do wież kościoła. Podobnie jak przy morderstwie z 1993 roku, wkłada ofiarom do rąk patyk. Jednym z miejsc znalezienia zwłok jest Park Staromiejski w Łodzi.

Policja szybko łączy zbrodnie z zabójstwem z 1993 roku. Jednak śledczy nie wiedzą jak Gut je popełniał, jednocześnie przebywając w zakładzie psychiatrycznym. Ewa Wilk powiedziała mu prawdę w oczy, co sądzi o nim i jego matce, wtedy Gut porwał ją. Przetrzymywał ją razem ze swoją matką w magazynie. Alex, Bromski, Puchała i Lucyna ruszyli im na pomoc. Bromski wpadł do pomieszczenia, miał Guta na muszce, ale dał się oszukać. Złoczyńca strzelił do Ewy, Bromski zasłonił ją własnym ciałem i to jego dosięgnął strzał, co spowodowało jego śmierć. Gut został zabrany przez policję i prawdopodobnie umieszczony w areszcie lub zakładzie psychiatrycznym.

Ofiary Guta Edytuj

Żadna z kobiet zamordowanych przez Guta w 2013 roku, nie zostaje wymieniona z nazwiska

  1. Anna Figura - zamordowana w 1993 roku
  2. Kobieta 1 - zamordowana w 2013 roku
  3. Kobieta 2 - zamordowana w 2013 roku
  4. Kobieta 3 - zamordowana w 2013 roku 
  5. Kobieta 4 - zamordowana w 2013 roku.
  6. Marek Bromski - zamordowany w 2013 roku