FANDOM

Waldemar Biernacki
Waldemar Biernacki
Status Żyje
Zawód Emeryt
Rodzina Syn
Monika Biernacka (wnuczka)
Debiut Nieme krzyki
Aktor Michał Szewczyk

Waldemar Biernacki - właściciel domu przy ulicy Gotyckiej 11 w Łodzi, w którym mieszkał Alex z Markiem Bromskim, a później z Michałem Orliczem.

Opis postaci Edytuj

Waldemar Biernacki jest właścicielem domu przy ulicy Gotyckiej 11 w Łodzi. Twierdzi, że przed wojną, w budynku tym nocował Józef Piłsudski.

Poznajemy go, gdy Marek Bromski i Alex, chcą wynająć dom. Ten jednak się, nie zgadza, gdyż uważa, że pies może zniszczyć dom. Kilka dni później, gdy Bromski z Alexem nadal poszukują domu do wynajęcia, pies wbiega na ganek i powstrzymuje Biernackiego przed wejściem do domu. Okazuje się, że wiatr przewrócił w domu kanister z benzyną i ta rozlała się po całej podłodze. W momencie, gdy Biernacki chciał wejść do środka palił papierosa i gdyby go Alex nie powstrzymał, mógł spowodować tragiczny w skutkach pożar. Wdzięczny za ratunek Biernacki zgadza się wynająć Bromskiemu dom.

Po śmierci Bromskiego, umowę najmu budynku podpisuje Michał Orlicz - nowy opiekun Alexa. W jednym z odcinków, Biernacki przedstawia Orliczowi swą wnuczkę Monikę.