FANDOM

Wiktor Górski
Wiktor Górski
Status Żyje
Zawód Właściciel sklepu z lalkami
Rodzina Matka i ojciec (nie żyją)
Janina (ciotka)
Debiut Kolekcjoner lalek
Aktor Paweł Deląg

Wiktor Górski - seryjny morderca, który pojawił się w odcinku Kolekcjoner lalek.

Opis postaciEdytuj

Wiktor Górski prowadzi sklep z lalkami oraz warsztat, w którym je naprawia. Lokal nazywa się "Klinika lalek". W sklepie znajdują się dziesiątki lalek przeznaczonych na sprzedaż. Wiktor jest przystojnym mężczyzną, ale samotnym - jego jedyną krewną jest ciocia Janina, która pracuje w sklepie. Samotność Górskiego można tłumaczyć jego psychopatycznymi skłonnościami oraz jego niepohamowaną chęcią dominowania nad innymi.

W czerwcu 2012 roku zwabił do swojego sklepu Blankę Brzozowską - kolekcjonerkę lalek i udusił ją. Osiem miesięcy później, w lutym 2013 roku, zwabia do swojego sklepu Malwinę Sobieraj, która pozostawiła u niego lalkę do naprawy. Wśród swojej kolekcji, Górski posiada suknię o rozmiarze prawdziwej kobiety. Namawia kobietę, by ją przymierzyła, ta się zgadza. Robi jej również makijaż by upodobnić ją do lalki. Później zaczyna jej robić zdjęcia. Prosi Malwinę, by za pozowała. Gdy kobieta poruszyła się podczas pozowania do zdjęć, Górski wpadł w szał i zaczął ją dusić. Malwina zaczęła go błagać o litość, jednak Górski był bezwzględny i udusił ją. W trakcie duszenia zwracał się do kobiety: Jesteś moją laleczką. Później wywiózł jej zwłoki w odludne miejsce. Najprawdopodobniej, w podobnych okolicznościach zginęła Brzozowska.

Gdy policjanci odnajdują zwłoki Sobieraj, szybko wiążą jej zabójstwo z zabójstwem Brzozowskiej. Obie kobiety zostały uduszone, a na twarzach miały charakterystyczny makijaż. Tymczasem, Górskie nie próżnuje - zaprasza do swojego sklepu Romę, którą poznał na portalu randkowym. Po kilku minutach namawia kobietę na przymierzenie sukni na co Roma się zgadza. Zaczyna jej robić zdjęcia. Gdy kobieta mówi mu, że się czuje znudzona, Górski usiłuje ją zabić. Roma uderza go w głowę butelką po winie i ucieka ze sklepu mając na sobie suknię. Gdy Górski dochodzi do siebie, orientuje się, że całe zajście widziała przez okna mała dziewczynka. Następnego dnia próbuje wmówić dziecku, że to była ruchoma lalka, jednak dziewczynka mu nie wierzy.

Wkrótce Michałowi Orliczowi udaje się znaleźć kolejny wspólny element w przypadku zabójstw Brzozowskiej i Sobieraj. Obie kobiety kolekcjonowały lalki. Od męża jednej z ofiar dowiadują się o sklepie Górskiego. Gdy Orlicz tam się zjawia, zostaje spławiony przez ciotkę Górskiego. On sam się przysłuchiwał ich rozmowie i by wytrącić śledczych z równowagi sam jedzie na komendę i składa zeznania. Orlicz pokazuje mu zdjęcia zwłok obu kobiet i szokuje go całkowita obojętność Górskiego wobec makabrycznych zdjęć. Po przesłuchaniu Górski opuszcza komendę.

Nazajutrz na komendzie zjawia się Roma i opowiada o mężczyźnie, który na nią napadł, a którym jest Wiktor Górski. Roma przynosi również suknię, w której uciekła ze sklepu z lalkami. Orlicz decyduje się zaaresztować Górskiego. Tymczasem, Górski chce zabić dziewczynkę, która była świadkiem ucieczki Romy ze sklepu. Za pomocą lalki zwabia dziecko do remontowanej kamienicy. Ustawia lalkę w taki sposób, że dziewczynka by ją zabrać musi przejść po pękniętej desce, zawieszonej kilka pięter nad ziemię. Śmierć dziewczynki ma wyglądać na wypadek.

Gdy pod sklepem zjawia się Orlicz z Alexem, zauważają matkę dziewczynki, która ją szuka. Obaj wchodzą do remontowanej kamienicy. Gdy Górski zauważa Orlicza, postanawia zabić i jego. Zarzuca mu na szyję pasek i zaczyna dusić. Po walce, Orliczowi udaje się obezwładnić Górskiego i go aresztować. Alex w ostatniej chwili ratuje dziewczynkę przed wejściem na deskę.

Ofiary Wiktora Górskiego Edytuj

  1. Blanka Brzozowska - zamordowana w czerwcu 2012 roku
  2. Malwina Sobieraj - zamordowana w lutym 2013 roku